В ході круглого столу рибалки Одеської області виразилизанепокоєння та обурення законопроектом про мораторій на промисловий виловриби. Вони вважають, що така ініціатива загубить і без того проблемну галузь.
Нагадаємо, що Проект Закону №2454-а«Провведення заборони (мораторію) на промисловий вилов водних живих ресурсів надеяких водоймах України» передбачає з 2016 року введення заборони на здійсненняпромислового рибальства на водних об'єктах басейну Дніпра, Південного Бугу,Західного Бугу, Сіверського Донця за межами спеціальних промислових зон вакваторіях водосховищ Дніпровського каскаду, які не можуть перевищувати 40%акваторії водного об'єкту та мають бути розташовані не ближче 200 метрів відурізу води. Крім того, в законопроекті не вказані критерії розрахункуспеціальних промислових зон. Апрофільний галузевий орган з цього питання – Державне агентство рибногогосподарства - не було залучено до розробки документу.
За попередніми офіційними підрахунками, наразі у рибнійгалузі працює близько 30 тис. людей, а заборона рибного промислу призведе домасового звільнення. Не виключно, що частина з них почне займатисьбраконьєрством та працювати в тіні.
Як зазначив Голова Agro.Reforms.UA ОлегПроценко: «Законодавчі зміни, в першу чергу, мають бути спрямовані назабезпечення існуючих потужностей рибопереробки постійною сировиною і надаватиможливість розвиватись малому та середньому бізнесу, захищати вітчизняноговиробника та створювати робочі місця».
Крім того, Законопроектом передбачено передачу функційконтролю екоінспекції. Однак передача функцій із контролю Держеконіспекції суперечитьбазовим принципам Угоди про Асоціацію з ЄС, і не дозволить гармонізуватинаціональні акти з міжнародними, наприклад, acquis communautaire. Скажімо в ЄС функціїохорони водних біоресурсів та регулювання господарської діяльності виконуютьодні і ті самі органи, незалежні від екоінспекції, - Європейська агенція зконтролю за рибальством , аналогом якої в Україні є Держрибагентство таЄвропейська агенція з довкілля. До того ж, практика мораторію в ЄС відсутня.
Історія України демонструє як заборони дуже часто ставалипочатком нових корупційних схем. Тому, Держрибагентство запропонувало в рамкахнової Концепції реформування рибної галузі комплексний підхід, де передбаченовведення чіткого розмежування зон промислового та любительського рибальства,скасування ліцензування та видачі квот, запровадження логічного принципурозподілу часток та моніторингу вилову і сертифікату походження риби. А зонидля промислового вилову в Європі визначається не універсальним законом, аокремо по кожній водоймі, проводячи відповідні дослідження – вимірюють ізобатиглибин тощо.
Тому, тільки комплекс заходів дозволить врахувати інтересидержави, підприємців, рибалок-любителів, рибалок-спортсменів, і, що є ключовим,виведе ринок з тіні, адже, за даними Держрибагентства, 60-80% вилову риби є втіні і держава не отримує з цього ні копійки. До тогож, неможливо накластизаборону на природний ресурс, кожна складова якої є унікальною та потребуєіндивідуальної оцінки.


