Узнайте о новом порядке регистрации сделок с недвижимостью!

Узнайте о новом порядке регистрации сделок с недвижимостью!

Аудиозапись конференции

 

 Текст ответов на вопросы «прямой линии», публикуется в виде сокращенной стенограммы.

Инна Завальная,  первый заместитель главы Государственной регистрационной службы Украины

 Завальная: З 1 січня 2013 року державну реєстрацію прав на нерухоме майно будуть  здійснювати 583 відділи державної реєстрації прав  на нерухоме майно реєстраційної служби,  які  працюють в складі відповідних підрозділів управлінь юстиції. Реєстрацію будуть здійснювати 2 653 реєстратора и  6 835  нотаріусів, як спеціальних суб’єктів. В чому різниця? Реєстрацію в територіальних підрозділах  державної реєстраційної служби  будуть здійснювати на новостворене нерухоме майно,  реконструйоване,  те яке не було зареєстроване до  1 січня відповідно до чинного законодавства. Також державні реєстратори будуть здійснювати видачу і оформлення свідоцтва про право власності на нерухоме майно. Наразі цим у нас займаються органи місцевого самоврядування. А також оформлення видачу  свідоцтв  членам  житлово-будівельних кооперативів, гаражних, дачних, які повністю сплатили свої внески  в разі виходу чи входу в акціонерне товариство – поділу майна,  виділу майна. Нотаріуси будуть здійснювати   державну реєстрацію речових прав  на нерухоме майно, яке уже було  зареєстроване або до 1 січня відповідно до чинного законодавства, або  яке вже виникло і  зареєстроване після 1 січня одночасно з нотаріальним посвідченням. Тобто громадянин , який бажає продати своє нерухоме майно він приходить до нотаріуса, який реєструє його право власності на нерухоме майно в новому  реєстрі. Після чого здійснює нотаріальне посвідчення угоди і одночасно реєструє у нового покупця право власності на нерухоме майно. На  відміну від існуючої системи , коли реєстрацію прав на нерухоме майно яке розташоване на земельних ділянках проводять бюро технічної інвентаризації, реєстрацію прав на земельні ділянки проводять органи по земельним ресурсам. Реєстрацію іпотек, реєстрацію заборон відчуження об’єктів нерухомого майна , реєстрацію правочинів,  реєстрацію податкових застав, проводять нотаріуси. Таку реєстрацію будуть проводити  не в цих реєстрах, а в єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно , який  буде містити інформацію як про нерухоме майно, так  і про права на нього. Тобто  буде існувати один єдиний реєстр.

Ще хотіла б зауважити що при реєстрації прав на нерухоме майно наразі відповідно Верховна Рада буде розглядати зміни до  Декрету «Про державне мито» - встановлюється плата в розмірі 119 грн. за державну реєстрацію  права власності і плата за реєстрацію інших речових прав – 51 грн.. тобто це буде ще на розгляді Верховної Ради.  Що стосується плати за надання витягу, то такий проект  постанови також знаходиться  на погоджені центральних органів виконавчої влади і плата за надання витягу із реєстру

Пропонується встановити в розмірі 120 грн.. За реєстрацію тих прав, які вже були зареєстровані до 1  січня 2013 року  особи звільняються від сплати державного мита.

Крамаренко: Ми отримали низку питань на електрону пошту та в соціальних мережах. Перше питання:  где любой желающий может знакомиться с алгоритмом проведения таких сделок купли-продаж? Запланирован какой-то информационный ресурс, какие-то возможности получения консультации гражданами?

Завальная:  По-перше можно звернутися на сайт  реєстраційної служби і отримати повну інформацію , яка стосується реєстрації прав  на нерухоме майно. По-друге, в 583-х відділах державної реєстрації мають  бути розміщені стенди, на яких має міститися повна  інформація для  громадян  в які терміни, які необхідно подавати документи і як себе поводити при держаній реєстрації речових прав. Крім того, Укрдержреєстр розпочав інформаційну кампанію як центральних орган виконавчої влади,  власне я тут знаходжуся для цього, і його територіальні органи також на місцях починають таку  інформаційну кампанію з метою доведення  до громадян  інформації про місцезнаходження  відділів  і порядок проведення реєстрації речових прав.

Крамаренко: Друге питання від наших читачів. Где на местах можно будет получить  такие консультации? Как человеку найти  тот орган, близкий к нему территориально, где он может  получить ответ  на свои вопросы. Как он должен его искать?

Завальска: Всім відомо де у нас розташовані управління юстиції міські, міськ-районі і таке інше. В цих управліннях  юстиції, або в інших приміщеннях  знаходиться  територіальні органи реєстраційної  служби. Така інформація буде опублікована і місцевою прессі, таку інформацію можна знайти  звернувшись на сайт, або Укрдержреєстру, або  територіальних наших органів.

Крамаренко: Наступне запитання. Людмила Кугол спрашивает ,  я гражданка Российской Федерации , имею свидетельство на право постоянного проживания в Украине, нашла постоянную квартиру, планирую ее купить,  продавец уже начал подготовку документов для  продаж. Вопрос -  какие  особенности оформления сделки купли-продажи  для меня  как для гражданки Российской Федерации? Когда мне лучше оформить  сделку  до 1 января 2013 год  либо после.

Завальная:Згідно з міжнародними угодами, які ми маємо з Російською Федерацією оформлення прав власності на нерухомість проводиться  за місцем її розташування. Тобто така угода буде посвідчуватися  нотаріусом в України. Що стосується поради коли краще оформити  таку угоду, то ту залежить власне тільки  від  самої бажаючої придбати квартиру. Якщо  вона її придбає навіть  до 1 січня 2013 року  і не зареєструє в БТІ то  після  1 січня 2013 року вона  спокійно прийде до відповідного відділу державної  реєстраційної служби і зареєструє таку угоду.

Крамаренко: Следующий вопрос от Алексея Гирича. Как  измениться процедура переоформления  перепланировки в монолитно-каркасном  доме? Я  так понмаю, что речь идет о том, что  в монолитно-каркасных домах есть возможность  делать планировку  по собственному желанию. Такая возможность технически там действительно есть. Он задает вопрос  о том, как оформлять эту  новую квартиру, в том виде в котором она получится?

Завальная:  Питання перепланування квартир чи будинків- це не питання реєстраційної служби, це  питання міністерства регіонального розвитку. Тобто  у разі оформлення відповідним чином належних документів  і отримання нового технічного паспорту, то він отримає свідоцтво про право власності  на таку квартиру.

Крамаренко: Следующий вопрос. Будут ли регистрироваться арендные  договора на аренду квартир. Если «да» то обязательно ли это? В каких случаях обязательно , в каких нет? Какова плата за такую регистрацию, если  ее продеться делать?

Завальная: Так, право оренди найму нерухомого  майна підлягає реєстрації  і в державній реєстраційній службі  і така плата складає ,  те що подано на розгляд центральних органів виконавчої влади , складає 120  грн. за надання витягу і  51 грн.  державного мита. Якщо такий Декрет  і така  постанова буде прийнята відповідно Верховною Радою, і відповідно урядом.

Крамаренко: А сейчас является регистрация обязательной?  И зависит ли необходимость регистрации от сроков?

Завальная: Хотіла б наголосити на тому, що право власності  буде виникати з моменту державної реєстрації речових прав. Так же й інші речові права будуть виникати з моменту такої реєстрації в єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Тобто  всі моменти виникнення як права власності  так і інших речових прав, в тому числі і права оренди будуть виникати ти з моменту такої реєстрації.

Крамаренко: Получили такой вопрос. Что измениться при  покупки нежилой  недвижимости. Очевидно речь идет о процедуре регистрации такой покупки.

Завальная: Я вже розповідала – зміниться сама процедура. Тобто реєстрацію, не важливо - чи то нежитлова нерухомість, чи то  житлова нерухомість, будуть проводити державні реєстратори і нотаріуси, якщо таке право було зареєстроване раніше. Тобто реєстрація буде проводитися саме в цих органах, а не  в БТІ, як наразі це відбувається.

Звонок на «горячую линию»:Какие  нюансы регистрации будут для инвесторов новостроев?

Завальная: Власне особливості не змінюються, тому що у нас  забудовник  подає до органу, наразі до БТІ  , а тепер буде подавати до державної реєстраційної служби документи для оформлення права  власності для інвесторів на про інвестовані ними квартирі.  Тобто забудовник подає весь пакет документів, оформлюється право власності на все це нерухоме майно на відповідну квартиру  і таке свідоцтво на право власності буде видаватися інвестору.  

Опрацьовує інформацію, яку подає забудовник – державних реєстратор. Е держслужбовець, який має вищу юридичну освіту. Він опрацьовує інформацію забудовника і на протязі 14 днів видає відповідне свідоцтво.

Тарифи  на оформлення свідоцтва на право власності  як  в місті Києві так і в інших містах встановлювалися за погодженням з обласними державними адміністраціями. Зараз це буде  фіксована сума, яка буде встановлюватися  якщо це державне мито, то Декретом «Про державне мито», якщо це  витяг з державного реєстру - це буде відповідна Постанова Кабінету Міністрів.  Якщо приймуть відповідних декрет і відповідну Постанову уряду – вона  буде нижчою ніж існує зараз.

Канал 1+1: Ви кажете що буде фіксована сума - вона буде по всій країні одна?

Завальная:  Так одна для всіх громадян і для всіх юридичних осіб.  Законодавець не підходив до визначення плати державного мита виходячи  з самої оцінки нерухомого майна. Тобто на  разі підхід є, що одна фіксована сума є як для фізичних, так і для юридичних осіб за  державну реєстрацію речових прав.

Канал 1+1: Яким чином вона обраховується?

Завальная:  проводились відповідні обрахунки, визначалася собівартість послуги. Ці гроші ідуть  до Державного бюджету. Відповідно гроші з державного бюджету вони ідуть  і на  утримання центральних органів виконавчої влади, і на всі інші речі.

Канал 1+1: Хочу уточнити: фактично мова йде про ліквідацію БТІ і створення державної служби реєстрації?

Завальная:   Мова не іде про ліквідацію БТІ.  Тобто зараз у нас не існує  єдиної системи реєстрації речових прав. До речі  Україна  сама остання із всіх пострадянських республік  яка  ще досі не запровадила єдину систему  державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Наразі у нас реєстрацію речових прав на  земельні ділянки проводять органи по земельним ресурсам.  Це одна інституція. Реєстрацію прав  на нерухомість, яка розташована  на земельних ділянках проводять бюро технічної інвентаризації.  Реєстрацію обтяжень, як то  іпотеки, заборони на відчуження  нерухомого майна, правочинів , податкових застав, проводять нотаріуси. Видачу свідоцтв на право власності  на збудовані чи реконструйовані  , поділ, виділення нерухомого майна – проводять органи місцевого самоврядування – тобто четверта інституція.

Наразі  всю  цю реєстрацію речових прав на нерухоме майно, будуть здійснювати реєстратори в єдиному реєстрі, а не в сих цих  що я перелічила і будуть  здійснювати по місцю знаходження  цього  нерухомого майна. Для цього вже  створено 583 відділи  державної реєстрації речових прав. Крім того, якщо право власності вже було зареєстроване, для того щоб така адмін. послуга була доступною і швидкою для громадян і юридичних осіб, тоді особа звертається  безпосередньо  лише до нотаріуса, який реєструє спочатку  права власності, ну так би мовити проводить перереєстрацію, де особа звільняється від державного мита, переносить в новий реєстр всю інформацію та яка існує про земельну ділянку, про нерухомість на ній, про обтяження які можуть бути відповідно  цього  об’єкту нерухомості. Зареєстрував. Після цього посвідчив  угоду  з нерухомим майном і вже  з новим покупцем  в цей же день зареєстрував  право власності. Тобто особа крім нотаріуса нікуди не іде.

Щодо БТІ- вони здійснюють дві функції: це державну реєстрацію прав власності на нерухомість що розташована  а земельній ділянці і технічну  інвентаризацію об’єктів нерухомого майна. Як ви знаєте технічна інвентаризація об’єктів нерухомого майна сьогодні обов’язкова в кожному випадку при любій транзакції з об’єктом нерухомого майна.   Також  це питання неодноразово розглядалось Верховною Радою і був  прийнятий закон про технічну інвентаризацію, який був ветований перший раз  Президентом  і ветований другий раз Президентом.  Тому питання  з технічною інвентаризацією залишається відкритим.  Це питання регулюється двома нормативними актами: відомчою інструкцією  Мінрегіонбуду  «Про порядок проведення технічної інвентаризації» і тимчасовим Положенням «Про порядок  реєстрації  речових прав» яке затверджено наказом міністерства  юстиції. Де наразі і передбачено що   технічну інвентаризацію здійснюють ті бюро технічної інвентаризації які здійснюють реєстрацію речових прав на нерухоме майно. З 2013 року функція державної реєстрації прав власності на нерухомість що розташована на земельній  ділянці  відійде від повноважень  БТІ. За ними  залишиться технічна інвентаризація об’єктів  нерухомого майна.

 Простіше кажучи, технічна інвентаризація об’єктів  нерухомого майна – це визначення фізичного зносу об’єкту  і визначення самих параметрів об’єкту - метражу цього  об’єкту, визначення чи не відбулося там  перепланування на яке не було згоди  відповідних органів. Тобто фактично обмір самого об’єкту нерухомого майна з визначенням його  фізичного зносу.

Позиція Президента не передбачає при здійснені кожної транзакції з нерухомим майном проводити технічну інвентаризацію  яка  дійсна тільки 3 місяці, потім не встиг  і знову її оформлюєш. Але  це необхідно визначити в законі, прийняти його і відповідно тоді буде таке державне регулювання.

Звонок на «горячую линию»:  хочу перерегистрировать свой земельный участок на сына. Что измениться с нового года?

Завальная:  Для того щоб подарувати свою земельну ділянку ви маєте на неї мати відповідні право установчі документи. Якщо ви її приватизували – то це акт про право власності  на земельну ділянку.  Також ви маєте мати кадастровий номер  на цю земельну ділянку, тому що без кадастрового номеру ви не зможете здійснити відповідну угоду. Крім того, для того щоб продати цю свою земельну ділянку – ви маєте  взяти витяг із державного земельного кадастру  про достовірну інформацію  щодо неї, що вона дійсно належить вам , що їй дійсно присвоєно такий кадастровий номер і піти  до нотаріусу для того щоб посвідчити угоду. Після 1 січня 2013 року все  одно для того щоб посвідчити угоду щодо земельної ділянки  необхідно  буде отримати витяг з державного  земельного  кадастру. Така норма передбачена законом  «Про державний земельний кадастр». А щодо проведення повторної землевпорядної експертизи , то ці питання  краще задати органам по земельним ресурсам.

Звонок на «горячую линию»:Измениться ли процедура оформления дарения квартиры после нового года?

Завальная:  З 2013 року зміниться лише те, що  ви цей  договір будете реєструвати  уже не  органах БТІ, а в держаній реєстраційній службі. А процес  оформлення договору дарування з 2013 року не зміниться. Це я к здійснював нотаріус – так і буде здійснювати.

Канал 1+1: Если недвижимость уже была зарегистрированная – ее надо перерегистрировать?

Завальная: Якщо з цією нерухомістю є бажання здійснити транзакцію – треба перереєструвати. Якщо немає бажання – немає необхідності її перереєстровувати. Тому що право власності у вас виникло. Держава  його визнає і від цього для вас нічого не змінюється. Але  вразу  бажання здійснити якусь транзакцію з об’єктом нерухомості будь-то продати, подарувати чи  отримати іпотеку – так , треба перереєструвати його  вже в новому реєстрі речових прав .  за таку перереєстрацію особа звільняється  від державного мита, ну і потім здійснювати відповідну транзакцію з цим  нерухомим майном.

Канал 1+1: А якщо бажання немає продати квартиру, то державні органи автоматично перенесуть ці данні в  новий реєстр?

Завальная: Ні автоматично ці дані не будуть переноситися.  У разі вашого бажання щось зробити  - його  внесуть в новий реєстр і ви будете  здійснювати відповідну транзакцію.   А так інформація про вашу нерухомість залишається у тих реєстрах, які зараз існують.  Доступ до всіх цих реєстрів : Реєстр права власності на нерухомість, що  розташована на земельних ділянках, Реєстр іпотек, Реєстр заборон, Реєстр обтяжень де реєструється податкова застава. Ці  реєстри припиняються своє існування . проте  вони підтримуються, зберігаються  і доступ до них  будуть мати як реєстратори так  і нотаріуси.

Канал 1+1: А якщо, наприклад, сьогодні особа нічого не хоче робити зі своїм нерухомим майном, а через 10 років захоче. Чи не вийде так, що щось там загубиться і виявиться що у цій людини в загали немає квартири?

Завальная: Такого не може виникнути, тому що ці реєстри надійно зберігаються. Надійне  розроблене програмне забезпечення. За це відповідає  відповідне держане підприємство Міністерства юстиції України і коли переноситься та інформація з тих реєстрів в новий, відповідно в старих реєстрах вноситься  застереження що така інформація перенесена. Ну і наразі, зрозуміло що це не сьогоднішній і не наступний рік, але планується розробка відповідного програмного забезпечення  з метою автоматичного перенесення  цієї інформації до єдиного державного реєстру. Просто проблема існує в тому, що не вся інформація існує, наприклад, реєстрі плав власності, інформацію до якого вносить БТІ. Цей  реєстр почав функціонувати з 2003 року,  а БТІ м. Києва і м. Севастополя підключилися до нього  лише 2 роки назад.  Всі інші БЬТІ працюють з 2003 року в цьому  реєстрі. Але інформацію с паперових носіїв право  власності яке виникло до 2003 року, наразі коли тривала масова  приватизація, зокрема квартир, то цю інформацію автоматично  вони не переносили до цього  реєстру.

Тому перенести  автоматично і говорити що вся ця  інформація є достовірною – є неможливим. В кожному випадку  це  заявниць кий принцип  громадянина , який  необхідно перевірити. Якщо було  в реєстрі – перенести з реєстру. Якщо не було в реєстрі, а було на паперових носіях і є відповідна відмітка про реєстрацію цих прав- знову ж таки внести  до реєстру.

Я не думаю що виникнуть проблеми з вашою нерухомістю якщо ви не перереєструєте. Звичайно краще перереєструвати, щоб  швидше створити єдиний державний реєстр речових прав, для того щоб держава  володіла інформацією, наприклад з метою того ж оподаткування тієї ж нерухомості.

Крамаренко:Вопрос появился в социальной сети. Договор дарения  родственникам. Изменился ли порядок. Если какие-то особенности, льготы  по оплате услуг или и те же тарифы что и при продаже недвижимости  третьим лицам?

Завальная: Пільги передбачені Декретом «Про державне мито». Але для того, щоб отримати повну інформацію  треба звернутися до прес-служби Укрдержреєстру і ми надамо йому таку відповідь письмово.

Крамаренко: какова процедура регистрации сделки при покупке частного дома в городе, который стоит на участке земли, который  был приватизирован предыдущими хозяевами?  Регистрируется ли право собственности  на участок отдельно от дома, или вместе, единым объектом, одним документом? Как это будет все происходить?

Завальная: Наразі закон передбачає що можна зареєструвати право власності на нерухомість яка розташована на земельній ділянки без реєстрації самої земельної ділянки. Також можна зареєструвати одночасно і земельну ділянку і ту нерухомість, яка розташована на земельній ділянці. Нічого в цьому порядку  не змінилося.  З 1 січня 2013 року це буде відбуватися  не місцевими органами влади, а державною реєстраційною службою. Я б  хоті ще наголосити, що з 1 січня  видача свідоцтв на право власності  на нерухомість, що розташована на земельних ділянках, так і на саму  земельну ділянку ,  замість акту  право власності на земельну ділянку, видачу свідоцтва про право власності  на земельну ділянку будуть здійснювати  також державні реєстратори Державної реєстраційної служби,  після того як ця земельна ділянка буде сформована. Занесена до державного земельного кадастру. Зареєстрована як об’єкт  на який може виникнути право власності з присвоєнням земельній ділянці кадастрового  номеру, після цього громадянину необхідно буде отримати  свідоцтво про право власності на цю земельну ділянку в державній реєстраційній службі. 

Звонок на «горячую линию»:при покупке квартиры в кредит- при оформлении договора залога, что будет  меняться?

Завальная: ви приходите  до нотаріуса  і оформлюєте всі ці процедури на протязі одного робочого дня і договір купівлі - продажу, і оформлення іпотечного кредиту и т.д.  В цьому питанні нічого не зміниться фактично. Простіше буде тільки те, що прийдете тільки до нотаріусу, і вам не треба буде іти до БТІ і інших органів. Приходити до нотаріусу і все це зразу оформлюєте.

Канал Интер:  Виходить що мені все рівно йти до БТІ і отримувати витяг про технічну інвентаризацію? Тобто ви ще один орган до якого треба додатково іти коли я хочу продати квартиру?

Завальная:  Я вже наголошувала на тому що, закону про технічну інвентаризацію де  мають будуть  передбачені  випадки  обов’язкової технічної інвентаризації ще не прийнято. Наразі обов’язкова технічна інвентаризація передбачена тимчасовим положенням про порядок державної реєстрації речових прав, затвердженої наказом   Міністерством юстиції, де передбачено що  здійснення будь-якої транзакції проводиться  обов’язкова технічна інвентаризація. Це  тимчасове положення з 1 січня 2013 року втрачає чинність. І таким чином проведення обов’язковий технічної інвентаризації при здійсненні кожної транзакції також втрачає чинність. Не потрібно буде. Проте якщо буде прийнято закон, де буде передбачено  що це буде потрібно – то буде потрібно. Але якщо тимчасове положення втратить чинність і не буде  прийнято ніякого іншого нормативного-правового акту де було би передбачено обов’язковість проведення технічної інвентаризації при здійсненні кожної транзакції –якщо не буде передбачено - то буде не потрібно. Якщо  буде передбачено – то буде потрібно.

Телеканал Интер: Вже з’явилася інформація в ЗМІ – деякі юристи говорять, що у нас буде з 1 січня плутанина і перші 3 місяці наступного року буде все паралізовано  і ніяких угод з нерухомістю відбуватися не буде?

Завальная:   створено 583 відділи державної реєстрації речових прав. Вони забезпечені кадрами на 90%- то це є достатньо для  початку державної реєстрації. Вони  будуть ці державні реєстратори будуть  реєструвати речові права на нерухоме майно на новостворене, будуть оформлювати замість органів місцевого самоврядування  врядування  свідоцтво про право власності на нерухоме майно, а нотаріуси будуть реєструвати право власності  одночасно  із здійсненням нотаріального посвідчення. Тобто  якщо у вас  право власності було зареєстровано - от є у вас квартира і вона у вас зареєстрована і ви хочете її продати чи подарувати - ви йдете лише до нотаріуса. І все.  І все той, кому ви продали виходить від нотаріуса також вже з зареєстрованим  своїм  правом власності на протязі одного  робочого дня.  Нотаріус це робить сам в реєстрі і йти до нас не треба буде.

Крамаренко:  А нотариусы обучены работать с новым реестром?

Завальная: это все организовано и сейчас нотариусы проходят обучение на самом предприятии и в филиалах  государственного информационного центра в областях. То есть нотариусы все проходят обучение и обучение практически закончили. Что касается государственных регистраторов, то они уже давно прошли обучение и уже более чем полгода они тестируют программу. Идет  работу в холостую в этой программе- они учатся регистрировать , учатся пользоваться программным обеспечением и т.д.

 Нотариусам проще, потому что они уже имели дело со всеми реестрами, которыми я говорила, то есть они умеют  работать с реестрами- они просто проходят обучение  с новым немного реестром. Но тот кто технически грамотен и умеет работать с компьютером – это не есть проблема.

Журнал Деньги:Как будет происходить переход право собственности на нежилые помещения от ЖЕКа до ОСББ?

Завальная:

Тут залежить  від самого статусу приміщення. Є відповідне рішення Конституційного суду що  на майно яке належить на праві власності  всім членам  ОСББ, в тому числі і на горище і підвали, яке використовується  для забезпечення життя самого будинку - на це  право власності не оформлюється. Тому що воно не може буде відчужене - з ним не може бути здійснено ніяких транзакцій. А ця проблема, яка існує давно, що у нас  ті ж  підвальні приміщення  або на горища по оформлювали право власності – то це  питання не до державної реєстраційної служби. Ви знаєте що є не одне судове провадження з цього приводу. І тут вже суд буде приймати рішення наскільки законно було оформлено і видано це  свідоцтво на право власності на те майно, на яке воно не може бути оформлене.

Журнал Деньги: платить за перерегистрацию недвижимости в новом реестре не нужно?

Завальная: якщо ви хочете просто пере зареєструватися  свої речові права на нерухомість  в новому реєстрі, то ви приходите в орган державної реєстрації речових прав і робите це безкоштовно.

Телеканал 1+1: ви могли би перерахувати скільки довідок треба зараз зібрати, скільки  їх треба буде зібрати з 1 січня ?

Завальная: Візьмемо простий приклад. У вас є квартира і вона вже зареєстрована в БТІ. Зараз вам необхідно прийти до БТІ – провести технічну інвентаризацію – заплатити з це. Отримати витяг із держаного реєстру  прав власності про те що  ви дійсно зареєстровані -  заплатили  за це. Ви прийшли до нотаріуса. Перед тим як  здійснити цю транзакцію він перевіряє наявність  заборони в реєстрі  заборон – ви ще раз заплатили, наявність  іпотеки в реєстрі іпотек - ви ще раз заплатили, і наявність  податкової застави в реєстрі обтяжень нерухомого майна – ви ще раз заплатили. Після  цього ви здійснюєте транзакцію. А тепер якщо квартира у вас зареєстрована ви приходити до нотаріуса – ви не платите за те що всі ваші данні перенесуть в один реєстр, державне мито ви не платите, тобто нотаріус робить це безкоштовно.  В даному разі ви платите нотаріусу тільки за здійснення нотаріальної дії – посвідчення  договору купівлі-продажу. І все.

Крамаренко: есть вопрос: если реестр общегосударственный, значитли это что я могу зарегистрировать квартиру с 1 января 2013 не в том городе где квартира, а где я сей час живу?

Завальная:   Якщо квартира ще не була  зареєстрована , то її треба реєструвати за місцем знаходження відповідного відділу  державної реєстрації речових прав.  Тобто це не значить, що в любий відділ реєстрації прав можна прийти.

Крамаренко:  какова процедура регистрации земельного участка земли под застройку, выделенного мне для этой цели поселковым советом в поселке городского типа?

Завальная:з 1 січня ви будете реєструвати своє право в Укрдержреєстрі.

Информагентство «Свободная пресса»:Я так понимаю перед новым годом БТИ будет вынуждено сократить штаты свои которые занимались регистрацией. Вы забираете этих людей себе?

Завальная: если БТИ  не профилирует свою деятельность, потому что это как правило коммунальные предприятия, они же  могут заниматься не только технической инвентаризацией, никто  не запрещает им получать лицензии и  заниматься  другими видами работ. Что касается  регистраторов которые работают в БТИ- то безусловно мы всегда были открыты и всегда приглашали их на работу в государственную регистрационную службу зная их опыт, продолжительность работы в БТИ- мы первые которые заинтересованные в том, чтобы к нам  переходили профессиональные регистраторы, которые не один год  работают в БТИ.



ТОП-Новости

x
Для удобства пользования сайтом используются Cookies. Подробнее...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознакомлен(а) / OK