Як отримати допомогу з тимчасової непрацездатності: пояснення омбудсмена

Страхова виплата у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам призначається та здійснюється за основним місцем роботи.
Як отримати допомогу з тимчасової непрацездатності: пояснення омбудсмена
Ілюстративне фото / depositphotos.com

Право на страхові виплати у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи - громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їхніх сімей, які проживають в Україні. Про це повідомив Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець.

Зазначається, що страхова виплата у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору, гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи.

Читайте також:

"Підставою для призначення допомоги у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності є листок непрацездатності, сформований на основі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або документа, що засвідчує факт усиновлення дитини, встановлення опіки над дитиною", - йдеться в повідомленні.

Допомога з тимчасової непрацездатності виплачується застрахованим особам залежно від страхового стажу в розмірі:

  • 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам зі страховим стажем до 3 років;
  • 60% середньої заробітної плати - застрахованим особам зі страховим стажем від 3 до 5 років;
  • 70% середньої заробітної плати - застрахованим особам зі страховим стажем від 5 до 8 років.

Читайте також:

При цьому 100% середньої заробітної плати (доходу) виплачують застрахованим особам:

  • зі страховим стажем понад 8 років;
  • віднесеним до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • одному з батьків або особі, яка їх замінює, які доглядають хвору дитину віком до 14 років, що постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • ветеранам війни, постраждалим учасникам Революції Гідності та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, захисників і захисниць України;
  • особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань;
  • донорам, які мають право на пільгу;
  • особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Для отримання фінансування по листках непрацездатності від ПФУ роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти. Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам не змінилися.

Читайте також:

Оплата листків непрацездатності здійснюється, як це було і раніше, 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня - за рахунок страхових коштів.

ПФУ здійснює фінансування страхувальників протягом трьох робочих днів після надходження заяви-розрахунку. Роботодавець виплачує допомогу по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

Раніше ми писали, що в Україні була проведена індексація страхових виплат потерпілим на виробництві.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK