Україна посіла 1 місце на світовому ринку експорту соняшникової олії у 2024 році. Про це повідомили Dengi.ua з посиланням на Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ).
За інформацією УКАБ, експорт української соняшникової олії склав $5,12 млрд, що становить 36,8% від світового експорту цієї продукції та 20,8% від загального аграрного експорту України.
Отже, провідними світовими експортерами соняшникової олії 2024 року були:
- Україна - $5,12 млрд.
- РФ - $3,72 млрд.
- Туреччина - $1,28 млрд.
Основні напрями експорту української олії 2024 року:
- ЄС - 56%.
- Індія - 14%.
- Туреччина - 7%.
- Єгипет - 3%.
- Ірак - 3%.
"Україна контролює понад третину глобального ринку соняшникової олії. Це підтверджує стратегічну роль напряму переробки соняшникової олії, що навіть в умовах війни генерує п'яту частину всієї аграрної валютної виручки країни", - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що 2024 рік ознаменувався масовим поверненням до морських глибоководних портів. Якщо у 2023 році Чорним морем йшло лише 18% олії, то у 2024 році цей показник зріс до 52%. Натомість частка дунайських портів зменшилась із 57% до 22%, зрівнявшись із часткою "Шляхів солідарності".
Хоча Європейський Союз залишається головним ринком, важливу роль відіграють Індія та Туреччина. Це демонструє здатність українських експортерів підтримувати постачання на далекі відстані завдяки відновленню морського коридору. Загалом Україна експортувала соняшникову олію до 134 країн світу, перевершивши показник 2023 року (128 країн).
В УКАБ додали, що стабілізація експорту на рівні понад $5 млрд ще не перевершує рекордні показники 2021 року ($6,39 млрд), однак дозволяє Україні, попри логістичні виклики та військові ризики, утримувати першість серед світових гравців.
Раніше ми писали, що Україна в листопаді збільшила поставки великої рогатої худоби (ВРХ) живою вагою та яловичини за кордон завдяки високим цінам на зовнішніх ринках та обмеженій світовій пропозиції продукції.
Нагадаємо, український ринок сирів у 2025 році демонструє зростання одразу у двох напрямках: країна активніше як імпортує, так і експортує цю продукцію.


