В останні три місяці Україна активно нарощує експорт соняшникової олії до Індії. У липні поставки зросли на 57% порівняно з червнем - до 78 тис. тонн. Про це пишуть Dengi.ua з посиланням на Електронну зернову біржу України.

За даними Асоціації виробників продовольчих олій Індії (SEA), це дозволило Україні вперше за два роки обійти Росію за обсягами поставок на індійський ринок. З 200 тис. тонн соняшникової олії, купленої Індією в липні, 39% становила українська продукція, тоді як на російську припало лише 25% (49 тис. тонн).

"До цього протягом тривалого часу частка української олії в індійському імпорті коливалась у межах 13-34%, але не перевищувала обсяги закупівель російської олії, що була лідером на ринку Індії кілька останніх сезонів", - йдеться в повідомленні.

У другій половині сезону Росія суттєво скоротила виробництво соняшникової олії через низьку маржу переробки. Це призвело до зменшення експортної пропозиції. Крім того, протягом кількох місяців поспіль зростало експортне мито, що додатково знизило конкурентоспроможність російської продукції на індійському ринку.

На цьому тлі Україна значно наростила поставки. З початку сезону (вересень-липень) експорт української соняшникової олії до Індії досяг 767 тис. тонн, що на 55% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Це найвищий показник з 2022 року. Індія залишається головним імпортером української соняшникової олії.

Читайте також: Урожай соняшнику буде невеликим: чи подорожчає олія

До того ж різке зростання цін на пальмову олію сприяло нарощуванню закупівель Індією соняшникової олії, ціни на яку з доставкою в місцеві порти зросли з 1200 $/т у червні до 1220 $/т у липні та 1230-1240 $/т у серпні. Але їхнє зростання обмежили низькі ціни на соєву олію, що призвело до нарощування її поставок.

Нагадаємо, Україна отримала офіційне право експортувати в Аргентинську Республіку насіння соняшнику для посіву.

Раніше ми писали, що в січні-червні 2025 року експорт української соняшникової олії склав 2,407 млн тонн, а виручка - $2,77 млрд. Іспанія, Італія та Індія стали основними покупцями.