Компанія Škoda Auto почала використовувати екологічно безпечне паливо HVO (гідроочищена рослинна олія) як початкову заправку для своїх нових дизельних автомобілів, що випускаються на підприємствах у Чехії. Крім того, на це паливо переведено і внутрішній логістичний транспорт автовиробника. На відміну від традиційного біодизеля, виробленого з сільгоспкультур, HVO створюється з перероблених олій і жирів і не вимагає використання сільськогосподарських угідь, що робить його більш стійким рішенням.
Про це повідомляє прес-служба автовиробника.
Читайте також: Провідні автовиробники змінять важливі функції керування авто: причини
Зазначається, що процес отримання HVO включає хімічну гідрогенізацію відходів жирового походження. Це паливо постачається державною компанією ČEPRO і являє собою один із ключових кроків у стратегії Škoda Auto щодо зниження вуглецевого сліду. Компанія прагне забезпечити вуглецево-нейтральну роботу своїх заводів у Чехії та Індії до кінця поточного десятиліття.
"Паливо HVO забезпечує до 90% нижчі чисті викиди вуглецю порівняно з викопним дизельним паливом. Як перший бренд Volkswagen Group, який прийняв це інноваційне рішення, ми використовуємо HVO не тільки в наших легкових автомобілях, а й для заправки вантажівок, які керують внутрішньою логістикою на наших чеських заводах. З серпня по грудень 2024 року ці внутрішні автомобілі спожили близько 46 000 літрів палива HVO, що відповідає річній економії близько 300 тонн CO₂. Ця ініціатива знаменує собою значний крок на шляху до скорочення вуглецевого сліду нашої діяльності та досягнення CO₂-нейтрального виробництва на наших виробничих майданчиках", - повідомив член правління Škoda Auto Карстен Шнаке.
У компанії назвали переваги HVO як стійкої альтернативи дизелю, а саме:
- HVO класифікується як синтетичний аналог дизельного палива і належить до біопалива нового покоління.
- Його прозора структура, практично повна відсутність запаху і високе цетанове число (70 проти 51 у звичайного дизеля) забезпечують більш повне згоряння, що допомагає знизити рівень забруднюючих викидів, зокрема твердих частинок.
- У його складі відсутні сірка та ароматичні сполуки, а також вуглеводні з високою температурою кипіння, завдяки чому паливо зменшує шкідливі викиди і скорочує частоту регенерації сажових фільтрів.
- У старих дизельних моторах використання HVO сприяє більш тихій і стабільній роботі. Крім того, це паливо може вільно змішуватися зі звичайним дизельним пальним, що робить його універсальним варіантом переходу на більш чисте паливо.
HVO-сумісні автомобілі Škoda:
Всі дизельні автомобілі Škoda, випущені починаючи з модельного року 2022 (починаючи з 25-го тижня 2021 року), офіційно допущені до експлуатації на HVO. Ці моделі можна розпізнати за маркуванням XTL на кришці бензобака. Для старших моделей інформацію про сумісність можна отримати в офіційних дилерів марки. Наразі паливо HVO і його суміші з дизелем стали широко доступні по всій Європі.
Раніше ми писали про те, що з 1 травня 2025 року в Україні на всіх автозаправних станціях почнуть додавати в бензин мінімум 5% спирту, також відомого як біоетанол.