1 вересня в онлайн-форматі відбулася установча зустріч представників профільних міністерств України, Греції, Румунії, Болгарії та Молдови, а також делегації Європейської Комісії. Основна увага учасників була зосереджена на розвитку транспортного коридору TEN-T "Балтійське море - Чорне море - Егейське море". Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на прес-службу Мінрозвитку.
Зазначається, що окремо обговорювалися маршрути, які мають з'єднати порт Александруполіс у Греції з Одесою через Варну і Констанцу.
Читайте також: Танки застрягнуть у тунелях: чи готова інфраструктура ЄС до війни з РФ
Повідомляється, що Україну на зустрічі представляли перший заступник міністра розвитку громад і територій Альона Шкрум, а також заступники міністра Олексій Балеста та Сергій Деркач.
"Ми розглядаємо розвиток нових транспортно-логістичних маршрутів як ключовий фактор нашої економічної стійкості та інтеграції в європейський простір. Ми зацікавлені в розбудові додаткових та альтернативних маршрутів, які зроблять нашу міжнародну логістику менш вразливою в умовах війни", - наголосила Альона Шкрум.
Крім того, українська сторона також виокремила пріоритетність розвитку інфраструктури Дунайського регіону та її включення до мережі TEN-T. За словами представників, це дасть змогу зміцнити альтернативні морським і сухопутним напрямкам маршрути, збільшити можливості портів Дунаю та глибше інтегрувати транспортні системи України та Молдови в європейську мережу.
Також наголошується, що Єврокомісія підтвердила стратегічну значущість регіону в рамках розширення коридору "Балтійське море - Чорне море - Егейське море" і висловила готовність розглядати механізми фінансування для модернізації критичної інфраструктури.
За підсумками зустрічі сторони домовилися продовжувати координацію дій щодо розвитку транспортного коридору, включно з ділянкою Александруполіс - Одеса. Цей проєкт має зміцнити інтеграцію України в європейський транспортний простір, підвищити її економічну стійкість і забезпечити мобільність як для цивільних, так і для військових потреб.
Раніше Dengi.ua повідомляли, що відновлення економіки України у 2024-2025 роках забезпечено здебільшого фіскальними стимулами, міжнародною допомогою та зростанням споживчого попиту за умови функціонування "транспортного коридору" в Чорному морі.
Також Dengi.ua писали про те, що у 2024 році "Укрзалізниця" зафіксувала максимальний за три роки повномасштабного вторгнення обсяг вантажоперевезень.