Торгові відносини між Москвою і Пекіном зменшують виробництво і податкову базу всередині самої Росії. Оскільки, після відходу західних компаній, які раніше інвестували в російську промисловість, створювали робочі місця і наповнювали бюджет податками, ринок все активніше заповнює Китай. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на "Ціну держави".
Зазначається, що на відміну від так званих "недружніх країн", китайські компанії практично не розвивають виробництво всередині РФ, обмежуючись поставками готової продукції.
Читайте також: Китай підтримує дроновий терор України з боку РФ: деталі
Повідомляється, що найбільш помітно ця тенденція проявляється в автомобільній галузі. Так, найдраматичнішою зміною за час "трансформації економіки" (з лютого 2022 року) в китайському експорті в Росію є зростання майже в 10 разів, з $1,5-1,7 млрд до $15 млрд на рік поставок легкових автомобілів із Китаю.
При цьому раніше більша частина цих грошей залишилася б у Росії - у вигляді продукції автоскладальних виробництв "недружніх країн", незважаючи на те, що іномарки в РФ збирали з імпортованих машинокомплектів, оскільки рівень локалізації зростав.
Приміром, Renault Logan, Sandero, Arkana, Duster і Kaptur мали локалізацію до 2439 балів, а російський УАЗ-Патріот - до 3455 балів, що не є такою вже істотною різницею в локалізації.
Крім того такі складальні підприємства забезпечували сотні тисяч робочих місць і багатомільярдні податки (у т.ч. регіональні). Тепер же ці російські робочі місця пішли в Китай.
Таким чином, місце виробництв, де працювали росіяни, і де формувалася податкова база для місцевих бюджетів, посіла модель торгівлі готовими китайськими товарами без істотного внеску в економіку РФ.
Нагадаємо, як повідомляли Dengi.ua, уперше з 2022 року в Росії зафіксували спад торгівлі з Китаєм, яка за січень-липень 2025 року скоротилася на 8% у річному обчисленні.
Крім того, як писали Dengi.ua, фінансова звітність російських нафтових компаній за перше півріччя 2025 року демонструє різке падіння прибутковості.