Попри заяви Кремля, що санкції не впливають на економіку, авіагалузь Росії вже відчуває їхні наслідки. Про це пишуть Dengi.ua з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.

"Аерофлот" повідомив про нове суттєве підвищення вартості авіаквитків у Росії. За перше півріччя 2025 року середні тарифи компанії вже зросли на 6%, проте очікується подальше подорожчання.

Основною причиною називають різке зростання витрат на обслуговування літаків і пасажирів. Ситуацію ускладнює технічний стан повітряних суден: через дефіцит запчастин і сервісного обслуговування, спричинений санкціями, збільшується кількість поломок і аварійних посадок. Це ставить під загрозу не тільки комфорт, а й безпеку перельотів у РФ.

Читайте також: ЄС затвердив 19-й пакет санкцій проти Росії: що туди входить

Як зазначили в розвідці, нині гострою проблемою є зростання частки аеропортових витрат, на деяких напрямках вона вже сягає 30% від ціни квитка. Щоб покривати ці витрати, російські авіакомпанії вводять "інфраструктурний збір", який зрештою будуть платити пасажири.

Голова "Аерофлоту" визнав, що перекласти всі витрати на авіаперевізників неможливо, а нових джерел доходів немає. За його словами, це призведе до "дуже суттєвого збільшення вартості перельотів".

"Попри заяви про те, що санкції не діють, авіагалузь РФ їх серйозно відчуває. Адже обмеження доступу до сучасних літаків, запчастин та сервісного обслуговування лише посилює кризу в російській авіації. У підсумку головними заручниками ситуації стають пасажири, які оплачуватимуть зростаючі витрати галузі з власних гаманців", - йдеться в повідомленні.

Раніше ми писали, що міжнародні санкції перекрили РФ доступ до іноземних літаків і запчастин до них. Тож російські авіакомпанії змушені або приземляти повітряні судна, або закуповувати запчастини через "сірі" схеми. Ще один спосіб підтримувати флот - розукомплектувати справні авіалайнери.

Нагадаємо, після п'ятирічної перерви між Індією та Китаєм відновилися прямі авіарейси на тлі поліпшення відносин між країнами.