Великі російські банки готові піти на реструктуризацію частини заборгованості компанії "Російські залізниці" (РЖД), за умови що Центробанк РФ не посилить вимоги до резервування за такими кредитами. Про це заявив глава ВТБ Андрій Костін в інтерв'ю агентству Reuters, повідомляють Dengi.ua.

За даними агентства, російський уряд обговорював різні заходи підтримки РЖД - найбільшого комерційного роботодавця в країні, яка накопичила заборгованість приблизно в 4 трлн рублів (приблизно 50,8 млрд дол.).

Читайте також: Росіяни стали менше довіряти владі: дані свіжого опитування

Повідомляється, що ВТБ, будучи другим за обсягом активів банком Росії і головним кредитором РЖД, регулярно проводить переговори з представниками уряду і Центробанку, щоб знайти спосіб врегулювати борг.

"Банки готові реструктурувати кредити і надавати відстрочки платежів за умови, що Центробанк не підвищуватиме вимоги до резервування за цими кредитами", - сказав Костін.

Як пише видання, з початку 2025 року Центробанк дозволив банкам реструктурувати корпоративні кредити без необхідності нарощувати резерви, за умови своєчасного обслуговування боргу і наявності трирічного фінансового плану з боку компаній.

За словами Костіна, тепер кредитори РЖД просять продовжити цей захід на наступний рік.

"У Центробанку є така можливість. Він може підтримувати резерви на поточному рівні і дозволити нам, наприклад, відкласти виплату відсотків за кредитами РЖД на більш пізній термін", - зазначив він.

При цьому пропозицію конвертувати близько 400 млрд рублів (близько 5,2 млрд дол.) боргу РЖД в акції було відкинуто. Костін пояснив, що "конвертація боргу в акції - дуже складний процес для банків. Центробанк виступає проти таких інвестицій у непрофільні активи, і для банків це проблематично з точки зору капіталу". Він додав, що найбільші банки не мають наміру проводити таку конвертацію.

Костін також вказав на причини, що призвели РЖД до нинішнього фінансового стану, - високі ставки, зобов'язання перед державою за інвестиціями (включно з будівництвом залізничної мережі на Далекому Сході), а також підтримку збиткових вантажних маршрутів. Як приклад він назвав експорт вугілля до Китаю залізницею і запропонував замість цього використовувати вугілля для виробництва електроенергії та її постачання, наприклад, у дата-центри в Росії.

"Немає сенсу возити вугілля до Китаю собі у збиток... Можна майнити криптовалюти, наприклад, біткоїни", - сказав він.

За словами Костіна, зараз банки очікують від РЖД розроблений фінансовий план.

"Питання в тому, яку фінансову модель представлять РЖД, і чи зможе компанія повернути всі ці гроші за три-п'ять років. Ця тема зараз опрацьовується", - додав він.

Нагадаємо, як повідомляли Dengi.ua, головне підприємство "Роскосмосу" - ракетно-космічна корпорація "Енергія" - наближається до критичного стану.

Dengi.ua також писали про те, що "Росморпорт" відмовився від будівництва двох криголамів проєкту 23620 класу Icebreaker7 на Онезькому суднобудівно-судноремонтному заводі.