Рейтинг сталого розвитку - 2021 дав багато інформації для роздумів і до використання вітчизняними бізнесами. У рейтингу брали участь не тільки найбільш успішні українські компанії, а й підприємства міжнародних корпорацій. Вони використовували інструменти сталого корпоративного управління задовго до того, як ці інструменти стали частиною цілей сталого розвитку ООН.
2010 року Unilever запустив План сталого розвитку та покращення якості життя Unilever (USLP). Це відбулося приблизно за п'ять років до того, як почали запроваджувалися в життя Цілі Сталого Розвитку в межах Глобального договору ООН.
USLP змінив правила гри як для самої Unilever, так і для багатьох інших. І тому, що став одним із вражаючих прикладів, і тому, що масштаби компанії настільки великі, що вона залучає до цього тренду безліч інших - партнерів, постачальників тощо.
Тоді в USLP було визначено три ключові цілі:
- Поліпшення здоров'я і благополуччя для більш ніж 1 мільярда людей
- Зниження вдвічі впливу своєї виробничої діяльності та продукції на навколишнє
- Підвищення рівня і якості життя мільйонів людей
Дані цілі підкріплені дев'ятьма зобов'язаннями і 50 завданями із конкретними термінами, які охоплювали соціальні, екологічні та економічні показники компанії на всьому ланцюжку створення вартості.
І при цьому компанія активно росла, опираючись на бренди з місією та інноваціями. Понад 1 млрд. євро витрат вдалося скоротити завдяки цьому вже за 10 років інвестицій у сталий розвиток.
Починаючи з 2015 року за принципом "ZERO WASTE ON LANDFILL" (нуль відходів на захоронення) працюють всі виробничі майданчики Unilever в усьому світі, в т. ч. і фабрика в Україні.
Компанія взяла зобов'язання перевести всі виробничі майданчики по всьому світу на «зелену» енергію. Завдяки цьому вуглецевий слід вже зменшився більш ніж на половину.
Наступна мета компанії - отримувати абсолютно всю сільськогосподарську сировину відповідальними методами. Більше уваги приділяється роботі з відходами, особливо з пластиком. Тому в процесі реалізації USLP її цілі модернізувалися, точніше - ставали більш вимогливими і чіткими, зокрема в сфері захисту навколишнього середовища, а це управління відходами, зниження викидів парникових газів і споживання води.
2020 року компанія завершила десятирічну програму USLP і трансформувала її в нову корпоративну стратегію - Unilever Compass. "Це точно не кінець. Наш шлях до того, аби зробити сталий розвиток і поліпшення якості життя звичайним явищем для 8 мільярдів людей у світі, досі триває", - заявив СЕО Unilever Алан Джоуп, який очолив компанію 2019 року, а до того був керівником її підрозділу косметичної продукції.
"Для 8 мільярдів" - це не лише слова. Наприклад, у межах проекту #ПокажітьНас бренд Dove працює разом із жінками в усьому світі, щоб забезпечити різноманіття жіночих образів в медіа та рекламі. Колекція фотографій налічує понад 10 тисяч, кожна з яких відображає ширший погляд на красу в рекламі та ЗМІ. У тому числі однією з амбасадорів проекту стала відома українська реп-виконавиця Alyona Alyona.
Компас, на думку Алана Джоупа, прокладає шлях до реалізації бачення Unilever як лідера в галузі сталого розвитку бізнесу в усьому світі, а також до того, щоб покласти край суперечкам про те, чи корисна для бізнесу концепція сталого розвитку.
Зокрема, у «Юнілівер Україна» впроваджений і діє Кодекс принципів ведення бізнесу, який включає ось такі політики в частині протидії корупції:
- конфлікт інтересів;
- подарунки і запрошення;
- захист активів;
- належне документування;
- Compliance відносно постачальників і дистриб'юторів.
Для реалізації таких політик застосовуються різні інструменти.
Наприклад, вибір партнерів (постачальників і дистриб'юторів) здійснюється з урахуванням перевірки їх репутації і постійного їх моніторингу в майбутньому. З партнерами підписується угода про дотримання вимог Кодексу.
Для зворотного зв'язку - тобто для отримання повідомлень про можливі зловживання - компанія підтримує анонімну гарячу лінію (телефон і веб-портал). Повідомлення можна також подати не анонімно - своєму керівнику та/або спеціально уповноваженому співробітнику (Business Integrity Officer). За всіма повідомленнями компанія «Юнілівер Україна» проводить перевірку з подальшим розглядом її результатів на комітеті з ділової етики.
Весь цей пакет політик, керівних документів і процесів імплементований в Україні на основі того, що глобальна компанія Unilever розпочала створювати ще в 1995 році.
Кодекс ділових принципів був запущений в 1995 році так само, як і 24 пов'язані із ним політики кодексу, які були опубліковані для зовнішніх користувачів у 2016 році, а згодом оновлені знову в 2020 році. Цей пакет матеріалів є основою концепції ділової етики в Unilever. Вони допомагають компанії втілювати в життя її цінності чесного і прозорого ведення бізнесу, поваги, відповідальності та новаторства. Вони відіграють ключову роль у визначенні того, як компанія і її команда прагнуть забезпечити дотримання законів і нормативних актів, захистити її бренди та репутацію, а також запобігти можливій шкоді людям або навколишньому середовищу.
Усі ці документи доступні на сайті компанії в розділі Home > Planet & Society > Responsible Business > Business Integrity.
Концепція ділової етики Unilever гарантує, що її підхід до ведення бізнесу повністю відповідає її цінностям, а також законам та ін. нормативним актам тих країн, де корпорація працює. Концепція базується на трьох основних принципах:
- профілактика - компанія прагне запровадити культуру сумлінності на всіх рівнях і у всіх регіонах;
- виявлення - компанія заохочує співробітників висловлюватися і виражати свої цінності;
- реагування - у компанії є інструменти для розслідування і, при необхідності, застосування санкцій за підтверджені порушення, а отримані при цьому знання та підсумки використовуються для постійного поліпшення політик.