За період із січня по лютий 2025 року завдяки роботі комплексів Weigh-in-Motion (WIM), якими опікується Агентство відновлення, до державного бюджету України надійшли 27 978 998 гривень. Про це повідомила пресслужба Міністерства розвитку громад та територій.

Читайте також: Украина переходит на европейские габаритно-весовые нормы: что это значит

WIM - комплексні системи моніторингу навантаження на вісь та загальної маси транспортних засобів на дорогу. Вони забезпечують цілодобовий контроль руху, автоматичну фіксацію порушень із мінімальним людським втручанням у ці процеси. 

Сьогодні на дорогах державного значення вже функціонують 57 майданчиків із системами WIM, з яких 55 реєструють порушення та штрафують. 

"Насамперед ці системи призначені для нагляду за вантажівками, що перевищують вагові норми. Адже такі транспортні засоби не лише збільшують ризик аварій, а й шкодять дорогам і мостам", - йдеться в повідомленні.

Читайте також: В Україні відновили контроль за вагою авто на дорогах: Які штрафи загрожують порушникам

Обладнання моніторингової системи монтується у дорожнє покриття та над дорогою. Датчики фіксують параметри транспортного засобу:

  • загальну вагу;
  • навантаження на кожну вісь;
  • габарити;
  • швидкість руху;
  • номерні знаки.

За перевищення габаритно-вагових норм передбачені штрафи:

  • від 5% до 10% - 8500 грн;
  • від 10% до 20% - 17 000 грн;
  • від 20% до 30% - 34 000 грн;
  • понад 30% від встановленої норми - 51 000 грн.

Читайте також: Затверджено оновлену форму ТТН: що змінилося

Система повністю покриває проїзну частину, тому обійти її неможливо. Дані автоматично передаються до Агентства відновлення та Державної служби України з безпеки на транспорті, де обробляються інспекторами. 

У 2024 році завдяки роботі комплексів Weigh-in-Motion (WIM) до державного бюджету України було сплачено 163,1 млн гривень.

Раніше ми писали, що в Україні стартує комплексна модернізація системи автоматичної фіксації габаритно-вагового контролю транспортних засобів.