Згідно з даними "Прозорро", минулого тижня було оприлюднено 67 тис повідомлень про закупівлі на 18,89 млрд грн. При цьому серед ТОП-10 тендерів особливо виділяються торги на закупівлю послуг з експлуатаційного утримання обласних доріг. Цього разу в трьох областях у закупівлях на загальну суму майже 2 млрд грн не обійшлося без сюрпризів і скандалів.

Про це пишуть "Наші гроші".

Читайте також: Театр абсурду: влада міста, яке обстрілюють вже з артилерії, замовила скляні зупинки громадського транспорту

Журналісти описують перипетії на тендерах у цих регіонах України.

Полтавщина

Повідомляється, що тендер Полтавської обладміністрації на утримання місцевих доріг уперше виграло ТОВ "Примум актив" із пропозицією 1,06 млрд грн. При цьому традиційний монополіст полтавських колійних ремонтів "Ростдорстрой" (Одеса) програв із більшою на 80 млн грн ціною.

"Це сталося вперше за багато років, відколи "Ростдорстрой" заснував тут свою місцеву філію "РДС-Полтава" у долях із місцевими бізнесменами, пов'язаними з чиновниками обладміністрації Внаслідок певних маніпуляцій представники цієї групи декларували найвищі в Україні ціни на щебінь і це давало їм змогу отримувати надприбутки. Однак після кількох проваджень НАБУ та змін керівників ОДА монополію порушено", - зазначає видання.

Водночас ТОВ "Прімум актив" не має видимого зв'язку з "Росдорстроєм", а сама фірма належить полтавчанам Павлу Литовченку та Ігорю Олійнику, і раніше спеціалізувалася на підрядах "Укргазвидобування".

Хмельниччина

Зазначається, що службі відновлення Хмельницької області вдалося отримати знижку 42% на своїх торгах з утримання частини державних трас у регіоні. Цей тендер з очікуваною вартістю 528 млн грн було розпочато 20 січня, а 29 січня відбулася нарада за участю керівника Держвідновлення Сергія Сухомлина, де обговорили необхідність приведення вартості робіт до обґрунтованих цін.

"Відповідно, треба було скасувати цей тендер і оголосити новий із меншою ціною. Місцевий монополіст ТОВ "Техно-буд-центр" не погодився з цим і оскаржив в Антимонопольному комітеті рішення про скасування торгів. Але в результаті на тендер також заявився державний Хмельницький облавтодор і в результаті він виграв цінову конкуренцію у ТБЦ, знизивши ціну до 311 млн грн", - підкреслюють журналісти.

Чернігівщина

Повідомляється, що на торги в Чернігівській області вперше зайшло ПП "Автомагістраль" Миколи Скоростецького, яке раніше отримувало підряди на Житомирщині та Київщині.

"При цьому ПП "Автомагістраль" з часів "Великого будівництва" була в системній опозиції до укравтодорівських фаворитів "Автомагістраль-Південь" і "Автострада". Відповідно фаворити вичавлювали "Автомагістраль" з усіх можливих підрядів. Цього разу фірма Скоростецького сама заявилася на "чужу" територію, запропонувавши на торгах очікуваною вартістю 570 млн грн знижку понад 40 млн грн порівняно з вищезгаданими фаворитами", - пишуть НГ.

Повідомляється, що місцева Служба відновлення відхилила "Автомагістраль" за доволі скандальних обставин, оскільки компанія у своїй тендерній пропозиції вказала, що для утримання доріг братиме асфальт із заводу в смт Замглай. Після цього Служба відновлення 14 березня звернулася до "НІРІ" за підтвердженням атестації заводу. І держпідприємство миттєво відповіло, що якраз напередодні, 13 березня, цей атестат заводу було скасовано. Відтак, у замовника з'явилася підстава стверджувати, що "Автомагістраль" надала недостовірні дані щодо своєї спроможності виконувати роботи, і він відхилив її найдешевшу пропозицію.

"Однак "Автомагістраль" оскаржила своє відхилення в АМКУ на тій підставі, що на момент подачі пропозиції її документи були в повному порядку. А те, що НІРІ, яке належить Держвідновленню, вже потім змінило своє рішення про атестацію заводу, не означає недостовірність даних на момент подання пропозиції. Отже, АМКУ змусив скасувати рішення про відхилення "Автомагістралі". І Служба відновлення мала укласти з нею угоду ціною на 10% нижчою за пропозиції її традиційних фаворитів. Цікаво буде, чи буде замовник тепер оплачувати послуги підрядника та чи прийматиме акти виконаних робіт узагалі", - йдеться у статті.

Раніше ми писали про те, що традиційні підрядники Укравтодору "Автомагістраль-Південь" і "Ростдорстрой" виграли тендер Херсонської служби відновлення на будівництво житлових будинків у прифронтовій Чорнобаївці вартістю півмільярда гривень практично без конкуренції.