Росія провалює програму цивільного суднобудування. До 2035 року в країні планували побудувати 2062 судна, проте реальне фінансування забезпечено тільки для 593 з них. Про це повідомили Dengi.ua з посиланням на Центр протидії дезінформації (ЦПД).

Понад 1500 проєктів фактично зависли в повітрі: значна частина контрактів не має підтверджених замовників або існує лише на папері.

Льодові судна для Північного морського шляху також не отримали належного фінансування. Зі 115 запланованих реально будуються лише п'ять. Програми "квот під кіль", за якими дозволи на видобуток риби або морських ресурсів видаються в обмін на інвестиції в нові судна, забезпечили реальними замовленнями лише 67 одиниць.

Читайте також: Золота лихоманка: Китай купив у РФ золото на рекордну суму

Водночас будівництво суден у Росії обходиться в 2,5-3 рази дорожче, ніж у Китаї. Основні причини: низька продуктивність праці, технологічне відставання, слабкий рівень автоматизації та роботизації, а також дорогий капітал і робоча сила.

У ЦПД підкреслили, що прогресу в цивільному суднобудуванні немає, а російські верфі залишаються в стані стагнації.

"Кремль намагається демонструвати уявну "міць", однак економічна нестабільність, занепад ключових галузей і бюджет, орієнтований виключно на війну, перетворюють подібні плани РФ на порожню пропаганду з мізерними результатами", - йдеться в повідомленні.

Раніше ми писали, що "Росморпорт" відмовився від будівництва двох криголамів проєкту 23620 класу Icebreaker7 на Онезькому суднобудівно-судноремонтному заводі. Таке рішення зумовлене тим, що після спроб замінити імпортне обладнання на російські аналоги вартість робіт зросла майже вдвічі - контрактна ціна досягла 32 млрд рублів.

Нагадаємо, у РФ було ухвалено закон, який фактично забороняє використання іноземних слів у комерційній діяльності. Через три місяці росіян штрафуватимуть за "англіцизми".