Українцям, які придбали нерухомість до 2013 року, не обов'язково проводити повторну перереєстрацію права власності. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на офіційне роз'яснення Міністерства юстиції.
Зазначається, що з 1 січня 2013 року в Україні запроваджено нову систему державної реєстрації прав на нерухоме майно та запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.
Читайте також: Політжитло: яка партія володіє найдорожчою нерухомістю
Повідомляється, що реєстр прав власності на нерухоме майно (в якому державну реєстрацію проводили підприємства БТІ) став архівною складовою частиною новоствореного реєстру, а всі зареєстровані речові права на нерухоме майно, зокрема й права власності, на рівні закону визнано дійсними.
"Отже, як у 2013 році, так і зараз у 2025 році власнику, право власності на нерухоме майно якого зареєстровано до 2013 року, не потрібно вживати жодних дій для визнання державою його права власності", - повідомили в міністерстві.
Водночас, як зазначили в Мін'юсті, власник такого нерухомого майна за власним бажанням може звернутися за державною реєстрацією свого права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Така державна реєстрація є безоплатною.
Алгоритм дій:
- Для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно потрібно мати документи, що підтверджують набуття такого права. Це можуть бути свідоцтво про право власності на нерухоме майно, договір купівлі-продажу, свідоцтво про право на спадщину або інший документ, що підтверджує відповідно до законодавства право власності на нерухоме майно.
- Водночас, якщо такі документи втрачено, знищено або пошкоджено - це не проблема, бо законодавство дозволяє провести державну реєстрацію права власності без таких документів, використовуючи відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно або паперових носіїв інформації підприємств БТІ.
- Наступний крок - звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до нотаріуса для проведення державної реєстрації. Звернутися можна до будь-якого ЦНАПу або нотаріуса в межах області, де розташоване нерухоме майно.
- Якщо нерухоме майно розташоване в Автономній Республіці Крим, Севастополь, Донецькій, Сумській, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській, Херсонській областях, звернутись можна до будь-якого ЦНАПа або нотаріуса в межах території України. До цього списку з 13 жовтня поточного року також додається ще й Чернігівська область.
- Подати заяву про державну реєстрацію права власності можна також і в електронній формі через портал "Дія" (крім Києва, Луганської та Донецької областей).
- За результатами звернення за державною реєстрацією права власності на нерухоме майно власник отримує внесені відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та, якщо подавав у паперовій формі документи, що засвідчують набуття ним права власності, йому повертаються відповідні документи.
Нагадаємо, Dengi.ua повідомляли, що українцям особливу увагу слід приділити об'єктам, зареєстрованим до створення Єдиного реєстру в 2013 році, оскільки у випадках виявлення подвійного запису, власник, який оформив документи пізніше, ризикує позбутися нерухомості за рішенням суду.
Dengi.ua також писали про те, що з початку 2025 року програмою "єОселя" скористалися 5311 українців.