Максим Гардус: Панама посилює контроль над перевантаженням нафти між суднами

Дії панамської влади - важливий удар по "тіньовому флоту" Росії.
Колаж: dengi.ua
Колаж: dengi.ua

Панамське морське управління запровадило нові правила для всіх танкерів під своїм прапором, що проводять ship-to-ship (STS) операції.

Відтепер вони зобов’язані попереджати владу щонайменше за 48 годин до перевантаження нафти й надавати повну інформацію про маршрут, координати, обсяг і спосіб перевалки.

Також змінено процедури перевірки реєстрації суден — з фокусом на прозорість і верифікацію реального власника.

Ці заходи є відповіддю на зростаюче використання "тіньового флоту" — суден, які приховують свою діяльність шляхом вимкнення систем ідентифікації, маніпулювання координатами та частих змін прапора. Такі практики дозволяють перевозити нафту з країн, що перебувають під санкціями, зокрема з Росії та Ірану, в обхід міжнародних обмежень.

Цей крок безпосередньо спрямований на боротьбу з так званим «тіньовим флотом», який активно використовується для обходу санкцій — передусім Росією та Іраном.

Лише у березні Панама вже скасувала реєстрацію 107 суден, підозрюваних у порушеннях, і ще 18 очікують аналогічного рішення. Частина з них була задіяна в перевезеннях російської нафти в обхід цінової стелі.

Аналітики вважають: запровадження обов’язкового попередження, контроль відповідності MARPOL, а також перевірка власників суден — серйозний сигнал для ринку. Панама, маючи найбільший торговельний флот у світі, відтепер грає не на боці сірої зони, а на боці правил.

Панама, яка має найбільший у світі судновий реєстр з понад 8000 суднами, зазнає тиску з боку США та інших країн щодо посилення контролю над суднами, які можуть використовувати її прапор для обходу санкцій. У лютому 2025 року Панама заявила, що не є "притулком для ухилення від санкцій" і активно працює над очищенням свого реєстру від суден, що порушують міжнародні норми.

В умовах, коли морська торгівля нафти дедалі більше стає зоною маніпуляцій, таких як вимкнення AIS, фальшиві документи і переоформлення суден, ці заходи є критично важливими. Вони обмежують простір для маневру санкційним експортерам і підвищують вартість тіньових операцій.

Тепер м’яч на боці інших реєстрацій. Якщо Ліберія, Маршаллові острови та інші великі реєстри не підтримають цю тенденцію, «флот-привид» просто мігрує — і зусилля Панами можуть бути нівельовані.

Підтримуємо ці зміни та закликаємо до єдиних міжнародних стандартів у боротьбі з маніпуляціями на ринку нафти. Прозорість, екологічна безпека і санкційна ефективність — це вже не лише політична, а й комерційна потреба.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK