Повномасштабна війна змінила ставлення українців до своїх витрат та їх споживчих настроїв. На перший план у пріоритетах витрат у 2023 році вийшли продукти, а також товари та послуги першої потреби, на які припадає 2/3 особистого бюджету.
Про це повідомляє Finance.ua з посиланням на дані дослідження аналітиків Deloitte.
Як зазначає видання, згідно з даними дослідження, на продукти українці витрачають 38% бюджету.
Також наголошується, що опитані українці витрачають 28% доходів на комунальні платежі, орендну плату, платежі за боргами, кредити, іпотеку.
Крім того, громадяни витрачають:
- 8% - одяг та взуття;
- 4% – цифрові послуги;
- 3% - донат/благодійність;
- 2% – електроніка, побутова техніка, домашні товари;
- 2% - на освіту, спорт, салони краси/перукарні;
- 2% - на дозвілля.
Повідомляється, що чоловіки витрачають більше коштів у порівнянні з жінками на електроніку, побутову техніку та товари домашнього вжитку. А старше покоління зменшують витрати на одяг/взуття та дозвілля.
Також зберігається тенденція до більшої економії – 41-77% (2022 року було 47-86%). У той же час найменше економлять на ліках, дитячих товарах, готовій їжі.
При цьому українці можуть дозволити собі відкласти на «чорний день» лише 4% бюджету.
Раніше ми писали про те, що у першому кварталі 2024 року середній чек українців, сплачений платіжними картками, у магазинах був на 17 гривень менше, ніж рік тому, та становив 327 грн.