У "єЧерга" діють нові правила: що змінилося для водіїв

Відповідний Наказ № 1028 від 20 червня 2025 року вже зареєстровано Міністерством юстиції України.
Gabriel Santos  / unsplash.com
Gabriel Santos / unsplash.com

В Україні затверджено нові правила функціонування систем "єЧерга" для вантажівок. Відповідний Наказ № 1028 від 20 червня 2025 року вже зареєстровано Міністерством юстиції України. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на пресслужбу Міністерства розвитку громад та територій.

Читайте також:

Зазначається, що оновлені правила насамперед спрямовані на забезпечення прогнозованості часу очікування в онлайн-черзі та врахування перевезення пріоритетних товарів. Саме на основі цих правил відбуватиметься подальше оновлення системи "єЧерга" та розробка необхідного функціоналу.

"Наша мета - щоб кожен перевізник перетинав кордон прогнозовано та передбачувано. Для цього ми постійно працюємо над модернізацією системи "єЧерга". Нові правила враховують потреби бізнесу, забезпечують пріоритет для низки вантажів і дадуть змогу зробити систему більш прогнозованою. Це черговий крок до цифрового, прозорого та ефективного управління кордоном", - наголосив міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Повідомляється, що, зокрема, правила передбачають пріоритетне прибуття в пункти пропуску вантажівок:

  • зі швидкопсувними вантажами;
  • що перевозять товари підприємств зі статусом "Авторизований економічний оператор" (АЕО);
  • які мають транзитну декларацію (Т1) або книгу МДП (Carnet TIR).

Співвідношення пріоритетних вантажів до інших типів вантажів розраховуватиметься відповідно до схваленого правила, а саме - 1 вантажівка АЕО/Т1/МДП зі швидкопсувним вантажем: 1 вантажівка зі швидкопсувним вантажем : 1 вантажівка АЕО/Т1/МДП: 5 .

Також передбачено позачергове прибуття в пункти пропуску автомобілів Сил безпеки і оборони України, що прямують у службових потребах.

Важливим нововведенням у правилах є інструменти забезпечення прогнозованості. А саме запобігання ситуацій, за яких перевізники бронюють місце в черзі про всяк випадок, без чіткого наміру виконати перевезення. Тим самим вони збільшують чергу, яка стає непрогнозованою в період масових скасувань або продовжень часу очікування з боку перевізників - особливо у вихідні дні.

Для подолання цього явища в системі буде обмежено кількість продовжень і скасувань черги.

Так, скористатися функцією продовження черги можна буде раз на два місяці (60 днів) для кожного вантажного автомобіля перевізника. Відстрочити заїзд на пункт пропуску можна буде раз на 4,6,8 або 10 годин.

Як і раніше, користувачі зможуть скасувати чергу. Разом з тим, електронна система автоматично блокуватиме можливість зареєструвати в нову чергу конкретну вантажівку протягом двох тижнів, якщо:

  • Користувач вніс недостовірні дані про водія, вантаж або транспортний засіб;
  • Виявлено дані про перетин кордону без реєстрації в черзі;
  • Виявлено дані про перевезення вантажу, але під час реєстрації в черзі було вказано порожній транспортний засіб;
  • Користувач двічі поспіль самостійно скасовував місце в черзі для вантажівки, яка вже була в статусі "в'їзду в пункт пропуску";
  • Відбулося анулювання черги системою двічі поспіль через неприбуття вантажівки в пункт пропуску;
  • За добу до перетину кордону користувач двічі скасував місце в черзі за останні 30 днів.

Також зазначається, що команда проєкту працює над впровадженням відповідних правил. Тобто проводять технічні доопрацювання системи на відповідність затвердженим правилам.

інфографіка
інфографіка / mindev.gov.ua

інфографіка
інфографіка / mindev.gov.ua

Як раніше повідомляли Dengi.ua, з моменту запуску системи "єЧерга" у грудні 2022 року за онлайн-записом зафіксовано 2 мільйони перетинів кордону.

Крім того, Dengi.ua писали про те, що за порушення правил перетину кордону від Єдиного комплексу інформаційних систем (ЄКІС) Укртрансбезпеки відключили 17 перевізників.



Слідкуйте за нашими новинами та відео
  • YouTube
  • Facebook
  • Telegram
  • Google News

ТОП-Новини