Торгові відносини між Москвою і Пекіном зменшують виробництво і податкову базу всередині самої Росії. Оскільки, після відходу західних компаній, які раніше інвестували в російську промисловість, створювали робочі місця і наповнювали бюджет податками, ринок все активніше заповнює Китай. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на "Ціну держави".
Зазначається, що на відміну від так званих "недружніх країн", китайські компанії практично не розвивають виробництво всередині РФ, обмежуючись поставками готової продукції.
Повідомляється, що найбільш помітно ця тенденція проявляється в автомобільній галузі. Так, найдраматичнішою зміною за час "трансформації економіки" (з лютого 2022 року) в китайському експорті в Росію є зростання майже в 10 разів, з $1,5-1,7 млрд до $15 млрд на рік поставок легкових автомобілів із Китаю.
При цьому раніше більша частина цих грошей залишилася б у Росії - у вигляді продукції автоскладальних виробництв "недружніх країн", незважаючи на те, що іномарки в РФ збирали з імпортованих машинокомплектів, оскільки рівень локалізації зростав.
Приміром, Renault Logan, Sandero, Arkana, Duster і Kaptur мали локалізацію до 2439 балів, а російський УАЗ-Патріот - до 3455 балів, що не є такою вже істотною різницею в локалізації.
Крім того такі складальні підприємства забезпечували сотні тисяч робочих місць і багатомільярдні податки (у т.ч. регіональні). Тепер же ці російські робочі місця пішли в Китай.
Таким чином, місце виробництв, де працювали росіяни, і де формувалася податкова база для місцевих бюджетів, посіла модель торгівлі готовими китайськими товарами без істотного внеску в економіку РФ.
Нагадаємо, як повідомляли Dengi.ua, уперше з 2022 року в Росії зафіксували спад торгівлі з Китаєм, яка за січень-липень 2025 року скоротилася на 8% у річному обчисленні.
Крім того, як писали Dengi.ua, фінансова звітність російських нафтових компаній за перше півріччя 2025 року демонструє різке падіння прибутковості.


