Модульний електрошатл Toyota e-Palette може виконувати найрізноманітніші функції: служити міським автобусом, мобільним офісом, кафе або навіть фуд-траком. Машину розробили з урахуванням інтеграції з системами автономного управління, і вона орієнтована на використання в "розумних містах" майбутнього, де цінуються універсальність і ефективність. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на публікацію Ionity.
Зазначається, що концепція e-Palette була презентована ще 2018 року. Уже 2021-го шатл пройшов випробування на Олімпійських іграх у Токіо, де перевозив спортсменів і гостей. Після модернізації та успішних тестів Toyota випустила комерційну версію, яка зараз доступна на японському ринку.
Повідомляється, що головна перевага e-Palette - трансформований салон. У стандартній пасажирській версії він розрахований на 17 осіб (4 сидячих місця, 12 стоячих і місце для водія). Конструкція з низькою підлогою, широкими розсувними дверима і висувним пандусом робить транспорт зручним для пасажирів в інвалідних візках і батьків з дитячими візочками.
Внутрішній простір можна адаптувати під різні завдання:
- офіс або мобільний магазин;
- кафе або фуд-трак;
- лаунж-зону для заходів;
- сервісний центр на колесах.
Хоча модель не розрахована на високі швидкості, її характеристики вражають. При масі близько 3 тонн розміри можна порівняти з Land Cruiser Prado, але e-Palette вищий і ширший.
Технічні параметри:
- електродвигун потужністю 201 к.с., максимальна швидкість - до 80 км/год;
- акумулятор ємністю 72,8 кВт-год забезпечує запас ходу до 250 км;
- швидка зарядка заповнює 80% батареї за 40 хвилин, від звичайної розетки повний цикл займає близько 12 годин;
- e-Palette оснащений системою допомоги водієві другого рівня. Однак компанія планує до 2028 року вивести його на рівень повної автономності (4-й рівень).
Ціна
Як пише видання, вартість електрошатла в Японії сягає 29 млн ієн (близько $196,4 тис.), що робить його найдорожчою моделлю в лінійці Toyota, обганяючи навіть преміальний позашляховик Century. Така ціна пояснюється індивідуальним виробництвом: кожен екземпляр збирають під замовлення. Для бізнесу і міських проєктів уряд Японії надає субсидії, які можуть скоротити витрати майже вдвічі.
Раніше Dengi.ua повідомляли про те, що в серпні 2025 року в Україну було ввезено 9274 електрокари, що більш ніж удвічі перевищує показник за аналогічний період минулого року.
Також Dengi.ua писали, що за рік в Україні кількість автомобілів китайського походження збільшилася на 42%, а 88% з них - електрокари.


