Українські виробники безпілотників працюють на повну потужність, але комплектуючі, необхідні для їхніх літальних апаратів, як і раніше, постачаються з Китаю. Про це пишуть Dengi.ua з посиланням на Politico.
Зазначається, що крихкий ланцюжок постачань, у якому домінує Пекін, підтримує це зростання виробництва, оголюючи вразливість, яка одного разу може зашкодити США та їхнім союзникам.
Згідно з дослідженням Snake Island Institute майже всі українські виробники безпілотників імпортують принаймні деякі компоненти з Китаю. Понад половина виробників самі виробляють корпуси безпілотників, але тільки кожен десятий створює датчики або оптику, необхідні для визначення та ураження цілей.
Деякі важливі компоненти: напівпровідники, силові транзистори, магніти, акумулятори та навігаційні чіпи - досі надходять переважно від китайських постачальників.
Пекін контролює 85% світових потужностей із виробництва літієвих акумуляторів і 98% переробки рідкоземельних металів, які є основою як побутової електроніки, так і сучасної зброї.
У доповіді стверджується, що "вузькі місця" України аналогічні тим, що існують у програмах НАТО: вони практично повністю залежать від Пекіна. Ті ж китайські магніти і чіпи, які керують українськими безпілотниками, використовуються в ракетах, радарах і бронетехніці союзників.
За словами журналістів, навіть процвітання в українській промисловості залежить від Пекіна. Завод Motor-G, найбільший в Європі виробник двигунів для безпілотників, випускає близько 100 000 двигунів на місяць. Але він, як і раніше, закуповує високоякісні магніти і мідний дріт у Китаї.
Понад 70% українських компаній дійсно хочуть замінити китайські деталі на компоненти європейського, місцевого або американського виробництва, проте некитайські альтернативи коштують у 3-5 разів дорожче, а їхнє постачання займає місяці. Близько 90% тепловізорів, що продаються в Україні, китайського виробництва.
Експерти рекомендують розширити спільні програми досліджень і розробок із країнами НАТО, створити регіональний консорціум із магнітів і акумуляторів, а також створити "реєстр надійних компонентів", щоб допомогти українським компаніям закуповувати некитайські комплектуючі.
Нагадаємо, Сили оборони України застосовують морські дрони типу Sea Baby, оснащені оптоволоконними FPV-безпілотниками. За даними з відкритих джерел, щонайменше один із таких катерів міг бути задіяний в атаці на район Туапсе.
Раніше ми писали, що Китай посилив експортні правила, через що Росія більше не може отримувати з країни верстати з точністю 3-4 мікрони.


