У Києві на непотрібний ремонт доріг "спалили" 9 млрд грн: що ремонтували

Аналіз актів обстеження технічного стану вулиць показав, що вони не мали критичної потреби в таких роботах.
ілюстративне фото / kyivcity.gov.ua
ілюстративне фото / kyivcity.gov.ua

На ремонт доріг, у якому не було нагальної потреби, київська влада витратила щонайменше 9 млрд грн, що можна порівняти з понад трьома річними бюджетами міста Ужгорода. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на публікацію "Дзеркало тижня".

Зазначається, що аналіз актів обстеження технічного стану вулиць показав, що значна частина об'єктів, де в Києві проводять капітальні ремонти, не мала критичної потреби в таких роботах. Експерти вказують, що замість точкового поточного ремонту реалізуються масштабні проєкти дорожнього будівництва, які не супроводжуються транспортним моделюванням і техніко-економічним обґрунтуванням, але потребують значних бюджетних витрат, "спалюючи" мільярди гривень.

Читайте також:

Видання наводить приклади неефективного витрачання коштів на ремонт доріг, а саме:

  • Розв'язка на перетині вулиць Богатирської та Полярної

Зокрема, понад 1,2 млрд грн було спрямовано на будівництво дворівневої розв'язки на перетині вулиць Богатирської та Полярної. Формально проєкт оформлено як реконструкцію, однак фактично йдеться про нове будівництво без оприлюднених розрахунків ефективності. За оцінками фахівців, проблему можна було розв'язати значно дешевше - за рахунок оптимізації наявного перехрестя в одному рівні.

  • Реконструкція Дегтярівського шляхопроводу

920 млн грн склала реконструкція Дегтярівського шляхопроводу, у рамках якої об'єкт було розширено, подовжено і піднято. При цьому, як зазначається, для забезпечення безпечної експлуатації було достатньо ремонту опор і заміни прогонових конструкцій, а збільшення габаритів шляхопроводу не дало відчутного транспортного ефекту.

  • Шляхопровід на Костянтинівській

Ще 377 млн грн витратили на капітальний ремонт шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській, де стару конструкцію повністю демонтували і побудували нову. На думку експертів, альтернативним варіантом могло бути влаштування перетину в одному рівні зі світлофорним регулюванням, що не погіршило б пропускну спроможність з урахуванням мінімального руху вантажних поїздів.

  • Ремонт на Глибочицькій

Кілька сотень мільйонів гривень було спрямовано на капітальний ремонт вулиці Глибочицької. Точні витрати визначити складно, оскільки фінансування розподілено між кількома комунальними підприємствами та різними статтями бюджету.

  • Реконструкція вулиці Стеценка

Одним із найдорожчих проєктів залишається реконструкція вулиці Стеценка - загальна вартість чотирьох черг будівництва за договором від 2021 року становить 2,5 млрд грн, а в поточних цінах - значно більше. Проєкт передбачає розширення проїжджої частини та будівництво багаторівневих розв'язок, проте транспортне моделювання не проводили, незважаючи на вже наявну перевантаженість прилеглої вуличної мережі.

  • Ремонт Богатирської

1,3 млрд грн передбачено на капітальний ремонт вулиці Богатирської, яка, згідно з актами обстеження, не потребувала капремонту і могла бути приведена до ладу за рахунок поточних робіт. Ще 1,25 млрд грн спрямовано на капітальний ремонт Харківського шосе - близько 250 млн грн за один кілометр. Проєкт передбачає розширення до трьох смуг у кожному напрямку і заміну покриття, яке перебувало в задовільному стані.

  • Капітальний ремонт Міської

503 млн грн закладено на капітальний ремонт вулиці Міської, де пошкоджено лише 0,26% покриття. Незважаючи на це, планується повна заміна дорожнього полотна і розширення проїжджої частини до восьми смуг.

Крім того, як пише видання на ремонти доріг, заплановано витратити ще гроші на такі проєкти:

  • Ремонт шляхопроводу біля метро "Чернігівська"

Серед запланованих проєктів - капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро "Чернігівська" вартістю близько 1 млрд грн. Експерти зазначають, що замість точкової заміни аварійної конструкції передбачено значний обсяг додаткових робіт, які не вирішать проблем транспортного вузла і призведуть до закриття трамвайного руху майже на рік.

  • Проспекти Лобановського та Свободи

Заплановано капітальні ремонти проспекту Валерія Лобановського (803 млн грн) і проспекту Свободи (467 млн грн), незважаючи на те що площа пошкоджень дорожнього покриття на цих об'єктах не перевищує 1-1,3%. В обох випадках, за оцінками фахівців, можна було обмежитися поточним ремонтом з істотно меншими витратами.

Як раніше повідомляли Dengi.ua, на будівництво та ремонт доріг, що ведуть до курорту "Буковель", виділили 2,5 млрд грн.

Крім того, Dengi.ua писали про те, скільки грошей з держбюджету втрачається на будівельних і ремонтних роботах.



Слідкуйте за нашими новинами та відео
  • YouTube
  • Facebook
  • Telegram
  • Google News

ТОП-Новини