Чому споживачам нараховують по «середньому» за електроенергію, і як це відбувається

У YASNO розповіли, що робити, щоб цього уникнути.
Чому споживачам нараховують по «середньому» за електроенергію, і як це відбувається
Linh Ha / unsplash.com

Для того, щоб отримувати квитанції з правильною сумою за фактичним споживанням, необхідно своєчасно передавати показання лічильника електроенергії. Якщо цього не робити, оператор системи розподілу здійснить нарахування по середньодобовим споживанням або «по середньому».

Про це повідомляє оператор YASNO.

У YASNO нагадали, що показання подаються у два останні календарні дні місяця та три дні наступного. Це гарантує, що сума у квитанції буде за фактично спожиту електроенергію.

У компанії розповіли, що, наприклад, потрібно подати показання за травень, де 31 день. Клієнт подав показання 15 травня. Оператор системи розподілу знає, скільки спожито за 15 днів, а по решті травня — тобто 16 — оператор показань не має. Тому цей період для клієнта буде розрахований за середнім споживанням.

Читайте також:

Оператор системи продемонстрував, як розраховується середній показник:

  • береться обсяг споживання за аналогічний період, але за минулий рік;
  • ділиться цей обсяг на кількість днів на місяць;
  • отриману цифру множить на кількість днів, у яких обсяг невідомий. У нашому випадку це 16;
  • цей результат множать на коефіцієнт приросту/зниження споживання електроенергії. Він постійно змінюється. Чому і як – читайте у Кодексі комерційного обліку електричної енергії;
  • обсяг, поданий клієнтом, плюсується з обсягом, розрахованим по середньому, та передається постачальнику електроенергії;
  • постачальник електроенергії множить цей обсяг на тариф – і виходить сума до сплати.

інфографіка
інфографіка / YASNO

Раніше ми писали про те, що Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про продовження пільгової ціни на електроенергію для населення до 31 травня 2024 року.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK