Торгувати офлайн під час повномасштабної війни в Україні стало складніше: вимушені перерви через повітряну тривогу не сприяють зростанню продажів. В той же час оренда місця під магазин також не дешевшає, і подеколи це стає прямою загрозою рентабельності бізнесу. Виходом із такої складної ситуації може стати розвиток онлайн-продажів.

Онлайн-магазин як додаткове джерело продажів

Як саме онлайн-торгівля сприяє зростанню продажів? Це відбувається завдяки можливостям, які відкриває перед продавцем інтернет.

Розширення кола покупців

Найбільша користь інтернет-магазину полягає в тому, що він значно розширює аудиторію покупців офлайн-магазину. Це особливо помітно на фоні зниження купівельної спроможності населення, а разом з ним — і відсотка реальних покупців в офлайн-магазинах від загальної кількості його відвідувачів. В той же час продажі зростуть не тільки за рахунок розширення аудиторії покупців, а й стимуляції до покупки тих, хто вже відвідував офлайн-магазин і оглядав товар, але купити не наважився.

Збільшення асортименту

Можливість продавати онлайн також знімає обмеження щодо асортименту. Більше не потрібно зберігати всі товарні позиції в торгівельній точці, де буває замало для цього місця. Покупка онлайн дозволяє відправити товар поштою прямо зі складу або доставити його в магазин за фактом замовлення, якщо покупець обрав самовивіз. Торгівля в інтернеті дозволяє навіть не завозити товар на склад, а продавати шляхом дропшипінгу та отримувати відсоток від кожної угоди. Таким чином асортимент можна збільшувати необмежено.

Мінімум витрат

Інтернет-магазин не потребує великих фінансових вкладень, якщо тільки немає нагальної потреби створення під нього самописної платформи. Але це зазвичай стосується великих мережевих магазинів та маркетплейсів. Якщо ви досі торгували офлайн і бажаєте вийти в онлайн, магазину на основі готової платформи буде більш ніж достатньо. Наприклад, на SaaS-платформі Shop-Express онлайн-магазин створюється за лічені дні. Функціонал платформи дозволяє створити унікальний дизайн для всіх сторінок і викласти на сайт увесь асортимент в найкоротший час. Цей конструктор містить готові інтегровані інструменти для онлайн-торгівлі, реклами та маркетингу. В той же час усі вкладення в нього — це щомісячна оплата користування платформою за тарифом, який ви обираєте в залежності від потреб вашого бізнесу. І платити доведеться набагато менше, ніж в разі оренди ще одного місця під офлайн-магазин.

Обслуговувати інтернет-магазин на етапі його створення та розгортання можна самостійно. Налаштування дизайну та підключення необхідних інтеграцій та інструментів не потребує навичок програмування та знання коду. З цим завданням може впоратися одна людина. Таким чином, ви можете значно підвищити прибуток за мінімальних витрат. 

Гайд зі створення та просування інтернет-магазину

Систематизація

Онлайн та офлайн магазини об’єднуються в одну систему. Вона дає можливість відслідкувати будь-який внутрішній чи зовнішній процес та оцінити його ефективність. Для цього ще на етапі створення мають бути враховані такі технічні вимоги до інтернет-магазину:

  1. Інтеграція систем автоматизації бізнес-процесів. Насамперед це стосується CRM, ERP, програм складського обліку, а також служб доставки. Це робить ведення бізнесу простішим та прозорішим: наприклад, це дає можливість відслідкувати весь шлях замовлень, швидко отримати інформацію про наявність товарів, про залишки тощо;
  2. Адаптація інтернет-магазину до всіх видів пристроїв, особливо до смартфонів. На сьогоднішній день замовлення все частіше оформлюють з телефону. Тому сторінки мають відкриватися якомога швидше, а дизайн та навігація— бути максимально зручними для покупця. Неадаптивний дизайн відлякує покупців, що вкрай негативно позначається на конверсії.
  3. Інтеграція платіжних сервісів — чим більше, тим краще. Широкий асортимент різних методів оплати робить вашу пропозицію ще привабливішою. Дуже бажана доступність післяплати чи оплати готівкою в разі самовивозу з офлайн-магазину. Окрім того, інтегровані в єдину систему платіжні сервіси дають вичерпну інформацію про прибуток.
  4. Інтеграція інструментів просування та аналітики. Таким чином набагато простіше оцінити ефективність маркетингових кампаній та пов’язану з ними динаміку продажів. 
  5. Наявність інструментів, які сприяють збільшенню продажів та середнього чеку покупки. Зокрема, на платформі Shop-Express вже інтегровані інструменти up-sell та cross-sell, які налаштовуються в один клік.

Висновок

Створення онлайн-магазину дуже помічне, коли продажі в офлайн-магазині знижуються через низку обставин. Це простіше, дешевше, але швидко окупається завдяки розширенню кола клієнтів та спрощення багатьох робочих процесів.