За 8 місяців 2024 року експорт молочної продукції з України зріс на 22% і перевищив показники за весь 2023 рік, досягнувши $187 млн. При цьому він у 2020 році становив $172 млн, а у 2023 році – $182 млн. Зростання експорту вплинуло на зростання цін на "молочку" на внутрішньому українському ринку.
Про це пише LIGA.net.
Видання зазначає, що через попит на сировину з боку експортерів в Україні спостерігається дефіцит молока, що призводить до зростання цін на молочну продукцію. З початку 2024 року ціни на молоко в українських магазинах зросли на понад 17%. При цьому експерти прогнозують, що українці можуть скоротити споживання молочних продуктів через високі ціни.
Повідомляється, що основним ринком збуту української молочної продукції залишається Європа, яка у 2023 році імпортувала 59% українських молочних продуктів. На другому місці – країни Кавказу та Центральної Азії (14%), а на третьому – країни Перської затоки та Ізраїль (11%). Загалом українська молочна продукція представлена на ринках 91 країни світу. А найпопулярніші позиції – це сухе незбиране молоко, вершкове масло, сир і морозиво. Окрім ЄС, перспективними напрямками є країни Близького Сходу та Північної Африки.
Зазначається, що за даними Георгія Кухалейшвілі, аналітика Асоціації виробників молока, на потреби внутрішнього ринку використовують 70% молока, а решта закриває потреби експорту. Тому виробникам слід пам'ятати про ризики, пов'язані з можливою зміною політики ЄС та конкуренцією з боку інших гравців на світовому ринку. Також важливо знайти баланс між експортом та потребами внутрішнього ринку, стимулювати збільшення виробництва молока в Україні.
Раніше ми писали про те, що Україна вже кілька років поспіль входить до ТОП-5 експортерів органічної продукції до ЄС, а ТОП-10 українських органічних брендів очолює «Organic Milk», який постачає органічну молочну продукцію.