Спрогнозувати ціни на бензин у червні-серпні 2022 року неможливо. Проте різкого подорожчання не буде. Про це "Факти" розповів паливний експерт, директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Він висловив свою думку щодо того, як ситуація на нафтовому ринку може вплинути на ціни на українських АЗС.
Читайте також: Що буде з цінами на пальне в Україні - прогноз Нацбанку
"З великою впевненістю можу сказати, що поки що не бачу передумов для подорожчання. Є в нас, так би мовити, запас міцності для того, щоб амортизувати можливе подальше подорожчання пального. Якщо будуть якісь критичні сценарії, зараз лунають прогнози 140-150 дол. за барель, у такому разі потрібно буде дивитися.. Може, тоді щось і станеться. Але поки що у нас є 120-125 дол. за барель, таких передумов (для подорожчання бензину, - Ред.) немає", - наголосив Куюн.
За його словами, для України ключовим ризиком та складністю є зростання споживання нафтопродуктів у Європі. Таким чином закуповувати там пальне для України буде складніше.
Читайте також: WOG збільшує ліміти на продаж пального: Як заправити авто
"Ускладнюється завдання пошуку цих обсягів для нас, тому що в нас теж споживання зростає. Ми бачимо, що потихеньку працює економіка. В аграрному секторі досить непогано пройшла посівна, і треба буде забирати цей урожай. А це означає, що буде навантаження на транспорт. І буде високий попит. Багато хто повертається зараз, це теж впливає на транспортну інфраструктуру. Тож попит зростатиме, а шукати пальне буде ще складніше. Я думаю, що зберігатиметься така напружена ситуація з пальним", - сказав експерт.
При цьому він зазначив, що загалом ситуація з постачанням пального в Україні покращилася. Водночас у вільному продажу його все одно замало. Наразі пального вистачає для критичної інфраструктури та промисловості, але не для приватних споживачів, додав Куюн.
Читайте також: Дефіцит пального в Україні: На кордоні створено "зелені коридори" для бензовозів
"Є черги (на АЗС, - Ред.), хоча вони й не такі великі, як були в травні. З позитивних новин те, що ми вийшли на постачання обсягів, достатніх для критичної інфраструктури, для промисловості. Це найважливіше на сьогоднішні. Відповідно все, що буде зверху, буде вже надходити на ринок приватних споживачів, саме в цьому сегменті споживання ми поки що бачимо недостатньо обсягів поставок", - підсумував директор "А-95".
Раніше ми писали, що за останні кілька днів у пунктах пропуску через державний кордон Румунії та України погіршилася ситуація з пропуском бензовозів. Утворилася велика черга з транспортних засобів, що перевозять пальне.