У 2026 році понад половину бюджетних коштів, запланованих на утримання автомобільних доріг, спрямують на відновлення та ремонт трас у прифронтових регіонах. Про це в інтерв'ю Delo.ua розповів керівник Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Сергій Сухомлин, повідомляють Dengi.ua.
За його словами, пріоритетне фінансування прифронтових територій зумовлене не питаннями комфорту, а життєвою необхідністю.
"Більше половини коштів на утримання доріг було спрямовано саме на прифронтові регіони. Тут не просто питання зручності чи пересування. Сьогодні від цього залежить дуже багато: логістика військових, евакуаційні шляхи", - зазначив він.
Сухомлин також пояснив, що особливості бюджетного процесу змушують підрядників агентства періодично виконувати роботи коштом власних коштів, очікуючи оплату в середньому від двох до трьох місяців. Водночас агентство не бере на себе зобов'язань понад затверджене фінансування і готове переглядати перелік робіт.
"Зрозуміло, що ми не будемо брати на себе зобов'язань більше, ніж передбачено бюджетом. Але варто зауважити, що утримання доріг може включати, наприклад, покіс трави. Тому, якщо через ремонт фронтових доріг ми не покосимо траву, то якось це переживемо. Нам потрібно забезпечити проїзд, і це головне завдання", - наголосив глава відомства.
Повідомляється, що, згідно з даними Держагентства, у 2026 році витрати на утримання доріг скоротяться майже на 40%. Якщо 2025 року на ремонт та експлуатацію автодоріг за бюджетними програмами було виділено 13,934 млрд грн, 2024 року - 12,527 млрд грн, 2023 року - 16,795 млрд грн, а 2022 року - 14,254 млрд грн, то плановий показник на наступний рік становить лише 8,494 млрд грн. Таким чином, запланований обсяг фінансування стане мінімальним за весь період повномасштабної війни.
Читайте також: Захист доріг Харківщини від дронів увійшов до ТОП тендерів тижня: що ще закуповували
Також зазначається, що водночас агентство продовжує скорочувати витрати та оптимізувати роботи. Наразі заборгованість перед підрядниками за утримання доріг сягає 12 млрд грн. Для зменшення фінансового навантаження було переглянуто підходи до поточного ремонту, що в окремих регіонах дало змогу майже вдвічі знизити його вартість, а в середньому - на 30-40%. У результаті тільки на утриманні доріг вдалося заощадити понад 900 млн грн.
Крім того, як пише видання, станом на вересень у державному бюджеті для Держагентства відновлення було передбачено 12,8 млрд грн на утримання доріг. Міністр розвитку громад і територій Олексій Кулеба зазначив, що цих коштів недостатньо, наголосивши, що для повноцінного функціонування дорожньої галузі щорічно потрібно близько 80 млрд грн.
Водночас, як повідомляли Dengi.ua, 2025 року на ремонт столичних доріг, в якому не було гострої необхідності, київська влада витратила щонайменше 9 млрд грн.
Крім того, як писали Dengi.ua, на дороги, що ведуть до курорту "Буковель" служба відновлення Закарпатської області планувала виділити 2,5 млрд грн.