Що чекає на автовласників за новим законом про «автоцивілку»: ТОП-5 нововведень

Зміни торкнуться не тільки розміру виплат та вартості полісу, а й страхового ринку загалом.
Що чекає на автовласників за новим законом про «автоцивілку»: ТОП-5 нововведень
ілюстративне фото / Соцсети

Підписаний президентом Володимиром Зеленським закон, що передбачає велику реформу страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, передбачає оформлення «автоцивілки» за новими правилами вже наступного року. Це призведе до суттєвих змін не лише для власників полісу ОСАЦВ, але й для страхового ринку та для роботи Моторно-транспортного страхового бюро.

Про це пише "Мінфін", аналізуючи новинки в законі.

Читайте також:

ТОП 5 нововведень для власників транспортних засобів та постраждалих у ДТП пасажирів:

  1. Поступове підвищення розміру страхових сум до розмірів, що діють в ЄС. Протягом двох років після набуття чинності новим законом ліміти зі шкоди життю та здоров'ю збільшаться до 1 млн гривень на постраждалого, і до 20 млн — на один страховий випадок (якщо постраждалих було багато). Ліміт із пошкодженого майна зросте до 2 млн гривень.
  2. Запуск оперативних гарантійних виплат потерпілим із фонду Моторно-транспортного страхового бюро, наприклад, якщо страховик, який продав ОСАЦВ автовласнику, виявиться неплатоспроможним. Проте отримати гроші можна лише після процедури банкрутства страховика.
  3. Розширення оформлення ДТП європротоколом (без виклику поліції). Це дозволить заощадити час учасникам ДТП.
  4. При розрахунку страхових виплат на авто не враховуватиметься знос транспортного засобу. За новим законом сума компенсації має бути такою, щоби за неї можна було відновити машину до колишнього стану.
  5. Дія поліса ОСАЦВ поширюватиметься не лише на ремонт авто потерпілої сторони, а й на відновлення транспортного засобу «винуватця» ДТП (зараз оплачує ремонт самостійно).

Що зміниться на страховому ринку:

  • Поліси можуть подорожчати вдвічі, але це компенсуватиметься збільшенням виплат. Планується запустити «вільне ціноутворення»: страховики самі визначатимуть тарифну політику та виставлятимуть «справедливі ціни» з огляду на персональну історію кожного клієнта. Наприклад, якщо раніше він їздив без аварій, цінник на ОСАЦВ буде нижчим і навпаки.
  • Заборона встановлювати франшизи за полісами ОСАЦВ.
  • Термін розгляду заявок на страхові виплати зменшено з 90 до 60 днів.
  • Цифровізація системи страхування аж до відмови від договорів ОСАЦВ у паперовій формі.

Реформа моторно-транспортного страхового бюро:

  • дворівнева система корпоративного управління,
  • скорочення кількості органів управління,
  • перегляд розподілу повноважень із передачею окремих функцій на аутсорсинг.

Раніше ми писали про те, що Експортно-кредитна агенція України починає приймати заявки на страхування інвестицій від військових та політичних ризиків.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK