Пенсіонери зобов'язані протягом 10 днів повідомляти органи Пенсійного фонду про певні обставини. До них відноситься, зокрема, зміна місця проживання та паспортних даних. Про це розповіли в Головному управлінні Пенсійного фонду в Закарпатській області.
Це передбачено Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, та статтею 16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Так, пенсіонери в 10-денний термін зобов'язані повідомляти органи Фонду про:
- отримання нового зразка паспорта громадянина України - ID-картки;
- отримання нового паспорта в разі викрадення або втрати старого;
- зміну прізвища;
- зміну ідентифікаційного коду;
- зміну адреси проживання;
- працевлаштування;
- звільнення з роботи.
Інформація щодо прізвища та ідентифікаційного коду необхідна для коректного заповнення документів. Інформація щодо адреси проживання важлива, оскільки електронна пенсійна справа має зберігатися за місцем проживання пенсіонера. А від інформації щодо працевлаштування та звільнення з роботи залежить розмір пенсійної виплати.
Про відповідні зміни можна поінформувати Фонд, звернувшись до найближчого сервісного центру. Також відповідну заяву можна подати через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг ПФУ.
Раніше ми писали, що станом на 1 січня 2025 року в Україні налічувалося 10,3 млн пенсіонерів. З них 2,8 млн громадян продовжують трудову діяльність.