З 1 травня на території України набувають чинності нові правила: увесь бензин, пропонований на оптовому і роздрібному ринках, має містити мінімум 5% біоетанолу. Виняток зроблено тільки для палива з октановим числом 98 і вище, а також для поставок, призначених для потреб Сил оборони.
Про це пише "Автогід".
Видання проаналізувало наскільки безпечне таке нововведення для двигунів автомобілів і як воно позначиться на витратах автовласників.
Що таке біоетанол і навіщо його додають у бензин?
Біоетанол є очищеним етиловим спиртом, виробленим із рослинної сировини. Його октанове число досягає приблизно 106, що робить його корисним компонентом для підвищення ефективності горіння палива і зниження рівня токсичних викидів. Завдяки додаванню біоетанолу знижується вміст небезпечних ароматичних сполук, включно з бензолом.
Чи безпечне паливо з етанолом для сучасних двигунів?
Суміші типу А-95-Е5 або А-95-Е10, в яких частка етанолу не перевищує 10%, вважаються безпечними для більшості сучасних бензинових двигунів. Використання такого палива не вимагає доопрацювання конструкції автомобіля або проходження додаткового техобслуговування. Ба більше, подібні види бензину активно застосовуються в країнах ЄС, США та Бразилії.
Серед позитивних властивостей біоетанолу виділяються:
- більш повне згоряння палива;
- зниження рівня шкідливих викидів;
- охолоджувальний ефект на двигун через високу теплоту випаровування;
- менша ймовірність детонації.
Які можливі складнощі?
Незважаючи на екологічні переваги, у біоетанолу є і свої особливості:
- у старих паливних системах він може розчиняти відкладення, що іноді призводить до засмічення фільтрів;
- в автомобілях зі зношеними гумовими деталями можливі витоки;
- за високого вмісту спирту (понад 20%) погіршується запуск двигуна в морозну погоду;
- збільшується витрата палива на 3-5% порівняно зі звичайним бензином.
Проте при дотриманні стандартів якості та помірному вмісті етанолу (до 10%) ризики для двигуна зводяться до мінімуму. Важливо лише регулярно проходити техобслуговування.
Якість палива - вирішальний фактор
Найбільшу небезпеку для мотора становить не сам біоетанол, а використання неякісного бензину. Якщо під час виробництва порушено технологічні норми, проблеми можуть виникнути навіть у нових автомобілів. Тому фахівці рекомендують заправлятися виключно на надійних АЗС, де реалізується сертифіковане паливо.
Раніше ми писали про те, що з 1 січня 2025 року на територію України дозволяється ввезення лише пального, що відповідає вимогам регламенту, зокрема стандартам EN 228 (бензин) та EN 590 (дизель).