Національне агентство з питань запобігання корупції внесло до переліку міжнародних спонсорів війни дві провідні тютюнові компанії світу Philip Morris International та Japan Tobacco International. Компанії продовжують вести бізнес у РФ і сплачують податки до її бюджету. Про це повідомили в НАЗК.
Американська глобальна сигаретна та тютюнова компанія Philip Morris International продає свою продукцію в понад 180 країнах світу. Найвідоміші марки: Marlboro, Parliament, Bond, Chesterfield, L&M, Next, HEETS.
У РФ Philip Morris International представлена двома афілійованими компаніями: фабриками АТ "Филип Моррис Ижора" в Ленінградській області та філією АТ "Филип Моррис Ижора" "Филип Моррис Ижора Кубань" у Краснодарі, а також організацією ТОВ "Филип Моррис Сейлз енд Маркетинг" із філіями приблизно в 100 містах країни.
"Частка ринку торгових марок "Філіп Морріс Інтернешнл" в Росії склала 30,1% у 2019 році. Компанія є одним з найбільших платників податків до російського бюджету, за рахунок якого потім утримується й російська армія", - йдеться в повідомленні.
Наразі сукупний обсяг інвестицій Philip Morris International у Росії перевищує 2 млрд доларів США. За даними фінансової звітності російського підрозділу Philip Morris, виручка компанії в перший рік повномасштабного вторгнення РФ в Україну зросла на 8% до 140,3 млрд руб., а чистий прибуток - до 48,2 млрд руб., що на 45% більше, ніж у 2021 році. Податку на прибуток до бюджету агресора було сплачено на суму понад 136 млн дол. США.
"Ще на початку повномасштабної війни Philip Morris заявив про намір продати свій російський бізнес, щоби зберегти свою репутацію. Однак усі "спроби" продати російський бізнес начебто не мали успіху, і корпорація досі лишається одним із найбільших платників податків до російського бюджету", - наголосили в НАЗК.
Japan Tobacco International (JTI) є лідером тютюнового ринку в Росії (частка ринку близько 34,9%). Вона є однією з найбільших FMCG-компаній у країні за обсягом продажів. До портфеля компанії на російському ринку входять міжнародні бренди Winston, LD, Mevius, Camel, Sobranie і російські марки "Донской табак", Kiss, Play, "Петр I", "Тройка" та інші.
Зазначається, що за останні 20 років інвестиції JTI в економіку РФ перевищили $4,6 млрд. Податкові платежі компанії 2020 року забезпечили 1,4% доходу федерального бюджету РФ. Сама компанія ж заявляла про те, що російський ринок генерував близько 2 млрд дол. США у 2022 році для JT групи, або приблизно 11% її консолідованого доходу за 2022 рік.
Хоч представники JTI заявляли, що JT Group призупинила нові інвестиції та маркетингову діяльність у Росії, але компанія все ще продовжує виробляти та поширювати продукцію в РФ, додали у відомстві.
Раніше ми писали, що Національне агентство з питань запобігання корупції внесло китайську групу компаній Alibaba Group Holding Limited до переліку міжнародних спонсорів війни, оскільки вона продовжує працювати в РФ.