Найбільшими проблемами для малого та середнього бізнесу на третій рік російської агресії є падіння попиту, втрата ринків збуту та неможливість прогнозувати діяльність.
Про це повідомляє LIGA.net з посиланням на динні дослідження викликів та потреб малого та середнього підприємництва в Україні після двох років повномасштабної війни, проведеного на замовлення ЄБРР соціологічним центром Socioinform протягом березня 2024 року.
Видання зазначає, що також серед проблем, про які говорив бізнес, – зниження продуктивності праці через постійні тривоги, руйнування логістичних ланцюжків та брак коштів на оплату праці.
Повідомляється, що ще однією складністю є втрата чи неможливість знайти вузькоспеціалізованих фахівців. На цю проблему нарікають 50% опитаних підприємців. Крім того, великим викликом для бізнесу є можливість бронювати співробітників.
Також дослідження показало, що малі та середні підприємства адаптувалися до умов війни, а саме залишаються активними, повною мірою працює 85% та частково – 14%, тоді як у 2022 році таких було 57% та 37% відповідно.
Серед трендів, відзначених бізнесом, також виокремлено:
- складність прогнозування та побудови стратегічних планів
- проблеми з інвестуванням у власну справу
- залежність від ступеня безпеки, стану енергетики, загального рівня бізнес-активності, економічної стійкості та надійності логістичних ланцюжків.
Водночас видання повідомляє, що серед позитивних тенденцій у переліку бізнесу – пожвавлення бізнес-активності, часткове відновлення збуту промислових підприємств, адаптація релокованих підприємств.
Раніше ми писали про те, що мобілізація співробітників є ключовою проблемою для 81% бізнесу.