Українські компанії, які відкрилися або розширили свою діяльність у Центральній Європі після вторгнення Росії у 2022 році, у міру зміцнення свого становища переключають свою увагу з біженців на місцевих клієнтів, а деякі тепер розглядають можливість переміщення далі на Захід.
Про це повідомляє Reuters.
Зазначається, що, за даними польських бізнес-асоціацій та економістів, у Польщі, де чисельність українського населення внаслідок війни, за поточними оцінками, перевищила 1,5 мільйона осіб, у 2024 році українці відкрили кожен десятий новий бізнес.
Повідомляється, що, наприклад, компанія Lviv Croissants Андрія Галицького наразі має 12 магазинів у Польщі після запуску там два роки тому. Вона відкрила свою першу чеську точку в жовтні, що, за словами її засновника, є частиною стратегії створення географічно різноманітного бізнесу шляхом розширення на захід і за межі діаспори.
"Компанії спочатку розглядають Польщу як міст або трамплін на ринки Європейського Союзу", - підкреслив Даріуш Шимчиха, перший віце-президент Польсько-української торгової палати.
Також повідомляється, що за словами Андрія Худо, його ресторанна група !FЕST розширила бренд «П'яна Вишня», відомий як Drunken Cherry англійською мовою, до 15 точок у Польщі та дев'яти в інших країнах Балтії та Східної Європи, нарощуючи експансію на захід із лютого 2022 року. Зокрема, група планує відкритися в Німеччині, Швейцарії та Франції у 2025 році та перезапустити заклад у Лондоні, сказав він, додавши, що бари залучають нових клієнтів та приносять прибуток.
Крім того, зазначається, що у звіті Deloitte за березень 2024 року підраховано, що біженці з України додадуть до 1,1 відсотка до ВВП Польщі у 2023 році та до 1,35 відсотка у довгостроковій перспективі.
Інший український ресторатор, Ольга Копилова, сказала виданню, що до війни вона не мала планів виводити свій бренд «Чорноморка» за кордон, але тепер має три точки під назвою Czarnomorka у Польщі та по дві у Братиславі та Відні.
Також повідомляється, що кавова мережа Aroma Kava переїхала до Польщі у 2022 році і з того часу розширилася до 10 точок, а український виробник морозива та заморожених продуктів «Три ведмеді» купив польську компанію Nordis.
«Польща тепер є другим за значимістю ринком для цифрового розважального провайдера MEGOGO, який виріс за рахунок залучення місцевих мешканців, переважно за рахунок сімейних програм, розповів співзасновник Володимир Боровик. У 2023 році компанія вийшла на ринки Польщі та Румунії — двох найбільш густонаселених країн Європи, що розвивається», - пише видання.
Раніше ми писали про те, що українці, найбільша група іноземців, які працюють у Польщі, мають дедалі вищі фінансові потреби. Переважна більшість хоче заробляти від 4000 до 7700 злотих нетто (40 800-78 540 грн за поточним курсом – ред.), що відрізняє їх від інших економічних іммігрантів. Такі вимоги українських робітників шокують польський ринок праці.