Втрата абонентів, нові споживачі та тарифи: у "Київстарі" розповіли, що відбувається в компанії

Минулого року через низку об'єктивних причин мобільний оператор втратив понад 200 тисяч абонентів.
NordWood Themes  / unsplash.com
NordWood Themes / unsplash.com

Минулого року через низку об'єктивних причин мобільний оператор "Київстар" втратив понад 200 тисяч абонентів, скоротивши базу з більш ніж 24 мільйонів у 2023 році до трохи більше ніж 23 мільйонів користувачів. Водночас у компанії в майбутньому може з'явитися новий вид споживачів - штучний інтелект (ШІ), а підвищення тарифів не можна було уникнути.

Про це повідомив президент "Київстар" Олександр Комаров в інтерв'ю "Економічній правді".

Читайте також:

За його словами, поточний тренд скорочення абонентської бази компанії складається з трьох елементів, а саме:

  • Масштабне очищення бази наприкінці 2023 року, коли під час переходу на нову білінгову систему було виявлено неточності в даних близько півмільйона абонентів.
  • Скорочення активних абонентів через міграцію українців (близько 74% власників SIM-карт "Київстар" використовують їх за кордоном).
  • Відсутності демпінгу (заниження ціни - ред.) на тарифи оператора.

Водночас, за словами Комарова, з розвитком технологій з'являється новий прошарок споживачів, яких раніше не було - штучний інтелект.

"У нас буде велика частка нових виробників і споживачів контенту. І це будуть не люди. Уявіть, ШІ генерує контент без участі людини і використовує мережу для його розміщення. Зовсім скоро у нас будуть персональні аватари, цифрові помічники, які постійно взаємодіятимуть між собою, оброблятимуть дані, шукатимуть інформацію в інтернеті та генеруватимуть відповіді. Розумієте, у нас іде таке експоненціальне споживання без залучення людей", - розповів президент "Київстар".

Крім того, Комаров прокоментував підвищення вартості тарифів наприкінці 2024 року в середньому на 25%, якого не можна було уникнути.

"Прибутковість мобільних операторів суттєво зменшується з початку великої війни. Якщо взяти "Київстар", то з початку повномасштабної війни інвестиції компанії в мережу зростають щороку. Ми рахуємо їх як в абсолютних значеннях, так і в співвідношенні до доходу. Останні два роки цей показник становив приблизно 26%. Тобто, умовно, зі 100 копійок доходу 7,5 копійки йде на податки, ще 26 - на інвестиції. Понад 50% витрачається на операційні витрати. І тільки після цього ми отримуємо суму, яку можна назвати чистим грошовим потоком (net cash) - трохи більше ніж 20 копійок з кожної гривні", - підкреслив Олександр Комаров.

Також він звернув увагу, що компанія отримує дохід у гривні, але при цьому витрачає 25-30% операційних витрат і 50-60% інвестицій у валюті.

"Тобто ми постійно стикаємося не тільки з інфляцією, а й з девальвацією. Середнє співвідношення інвестицій до доходу на ринку України становить близько 25%, тоді як у Східній Європі - 18-19%. Девальвація щороку посилює цей тиск. Найбільша частина операційних витрат на сьогодні - це електроенергія. Вона нас просто душить, адже інфляція електроенергії понад 60% за рік, а середнє споживання однієї базової станції наразі становить приблизно 7-8 кВт на годину", - пояснив Комаров.

Раніше ми писали про те, що Антимонопольний комітет України отримав заявку від компанії "Київстар" на купівлю сервісу таксі Uklon, який тепер може змінити власника.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK