Втрата абонентів, нові споживачі та тарифи: у "Київстарі" розповіли, що відбувається в компанії

Минулого року через низку об'єктивних причин мобільний оператор втратив понад 200 тисяч абонентів.
NordWood Themes  / unsplash.com
NordWood Themes / unsplash.com

Минулого року через низку об'єктивних причин мобільний оператор "Київстар" втратив понад 200 тисяч абонентів, скоротивши базу з більш ніж 24 мільйонів у 2023 році до трохи більше ніж 23 мільйонів користувачів. Водночас у компанії в майбутньому може з'явитися новий вид споживачів - штучний інтелект (ШІ), а підвищення тарифів не можна було уникнути.

Про це повідомив президент "Київстар" Олександр Комаров в інтерв'ю "Економічній правді".

Читайте також:

За його словами, поточний тренд скорочення абонентської бази компанії складається з трьох елементів, а саме:

  • Масштабне очищення бази наприкінці 2023 року, коли під час переходу на нову білінгову систему було виявлено неточності в даних близько півмільйона абонентів.
  • Скорочення активних абонентів через міграцію українців (близько 74% власників SIM-карт "Київстар" використовують їх за кордоном).
  • Відсутності демпінгу (заниження ціни - ред.) на тарифи оператора.

Водночас, за словами Комарова, з розвитком технологій з'являється новий прошарок споживачів, яких раніше не було - штучний інтелект.

"У нас буде велика частка нових виробників і споживачів контенту. І це будуть не люди. Уявіть, ШІ генерує контент без участі людини і використовує мережу для його розміщення. Зовсім скоро у нас будуть персональні аватари, цифрові помічники, які постійно взаємодіятимуть між собою, оброблятимуть дані, шукатимуть інформацію в інтернеті та генеруватимуть відповіді. Розумієте, у нас іде таке експоненціальне споживання без залучення людей", - розповів президент "Київстар".

Крім того, Комаров прокоментував підвищення вартості тарифів наприкінці 2024 року в середньому на 25%, якого не можна було уникнути.

"Прибутковість мобільних операторів суттєво зменшується з початку великої війни. Якщо взяти "Київстар", то з початку повномасштабної війни інвестиції компанії в мережу зростають щороку. Ми рахуємо їх як в абсолютних значеннях, так і в співвідношенні до доходу. Останні два роки цей показник становив приблизно 26%. Тобто, умовно, зі 100 копійок доходу 7,5 копійки йде на податки, ще 26 - на інвестиції. Понад 50% витрачається на операційні витрати. І тільки після цього ми отримуємо суму, яку можна назвати чистим грошовим потоком (net cash) - трохи більше ніж 20 копійок з кожної гривні", - підкреслив Олександр Комаров.

Також він звернув увагу, що компанія отримує дохід у гривні, але при цьому витрачає 25-30% операційних витрат і 50-60% інвестицій у валюті.

"Тобто ми постійно стикаємося не тільки з інфляцією, а й з девальвацією. Середнє співвідношення інвестицій до доходу на ринку України становить близько 25%, тоді як у Східній Європі - 18-19%. Девальвація щороку посилює цей тиск. Найбільша частина операційних витрат на сьогодні - це електроенергія. Вона нас просто душить, адже інфляція електроенергії понад 60% за рік, а середнє споживання однієї базової станції наразі становить приблизно 7-8 кВт на годину", - пояснив Комаров.

Раніше ми писали про те, що Антимонопольний комітет України отримав заявку від компанії "Київстар" на купівлю сервісу таксі Uklon, який тепер може змінити власника.



Слідкуйте за нашими новинами та відео
  • YouTube
  • Facebook
  • Telegram
  • Google News

ТОП-Новини