З моменту запуску Українського морського коридору порти "Великої Одеси" обробили 120 мільйонів тонн вантажів. З цієї кількості 76 мільйонів тонн склала аграрна продукція, повідомила пресслужба Міністерства розвитку громад та територій.
Протягом 2025 року через цей маршрут уже перевезено понад 28 мільйонів тонн вантажів, зокрема понад 15 мільйонів тонн зернових культур.
Зазначається, що функціонування Українського коридору дало змогу вітчизняним виробникам зберегти свої позиції на світових ринках і підтримати стабільний приплив іноземної валюти в українську економіку.
За підрахунками Національного банку України, близько 30% експорту металопродукції здійснюється саме через цей торговельний шлях. Для аграрного сектору він приніс економічний ефект на рівні 15-20% доданої вартості.
Завдяки морському коридору українська продукція надходить до 53 країн, серед яких Кенія, Джибуті та Бангладеш. Для держав Північної Африки та Південно-Східної Азії цей маршрут залишається найбільш рентабельним.
Незважаючи на постійні атаки на портову інфраструктуру, Український морський коридор продовжує працювати й залишається важливою частиною світової системи продовольчої безпеки, забезпечуючи безперервне постачання зернових у регіони, де відсутні інші логістичні можливості.
Український морський коридор було створено після припинення дії "зернового коридору", який раніше працював з ініціативи президента України Володимира Зеленського за підтримки ООН і Туреччини. Після чергового блокування з боку Росії було розроблено новий маршрут - Український морський коридор.
Раніше ми писали, що за 4 місяці 2025 року товарообіг України склав $38,1 млрд. У січні-квітні в країну імпортували товарів на суму $24,8 млрд, а експортували - на $13,3 млрд.