OpenAI готується представити власний веб-браузер на базі штучного інтелекту (ШІ), який може стати конкурентом Google Chrome, що належить Alphabet. Про це агентству Reuters повідомили три інформовані джерела, передають Dengi.ua.
Згідно з їхніми даними, запуск нового браузера заплановано на найближчі тижні. Він буде використовувати ШІ для зміни звичного способу взаємодії користувачів з інтернетом. Завдяки цьому OpenAI зможе отримати прямий доступ до призначених для користувача даних - ключового елементу, що забезпечує домінування Google на ринку.
Зазначається, що якщо новий браузер буде затребуваний серед 500 мільйонів користувачів ChatGPT, які щотижня заходять у сервіс, це може вдарити по основному рекламному доходу Google. Його Chrome є важливою складовою бізнесу Alphabet, оскільки саме через нього компанія отримує відомості про користувачів, що дає змогу ефективніше таргетувати рекламу і направляти трафік на власну пошукову систему за замовчуванням.
Два джерела зазначили, що браузер OpenAI частково функціонуватиме у форматі чату, схожому на ChatGPT, без необхідності переходити на сторонні сайти. За словами одного зі співрозмовників, цей проєкт вписується в ширшу стратегію компанії з інтеграції своїх продуктів у повсякденне і робоче життя користувачів.
Видання нагадує, що компанія під керівництвом Сема Альтмана зробила революцію у сфері технологій, запустивши наприкінці 2022 року чат-бот ChatGPT. Однак зі зростанням конкуренції з боку Google і стартапу Anthropic OpenAI почала шукати нові напрямки розвитку.
У травні стало відомо, що OpenAI планує вийти на ринок пристроїв зі штучним інтелектом, придбавши стартап io, заснований колишнім головним дизайнером Apple Джоні Айвом, за 6,5 млрд доларів.
Джерела повідомили, що новий браузер буде інтегрований з агентськими продуктами OpenAI на базі ШІ, такими як Operator, які зможуть виконувати завдання замість користувачів під час перегляду сайтів. Завдяки доступу до даних про веб-активність користувачів браузер зможе бронювати готелі або заповнювати форми безпосередньо на сайтах від імені людини.
Проте OpenAI належить подолати серйозне домінування конкурентів: за даними StatCounter, Google Chrome використовують понад 3 мільярди людей, що забезпечує браузеру понад дві третини світового ринку. Safari від Apple посідає друге місце з часткою лише 16%. Водночас OpenAI повідомляє про 3 мільйони платних бізнес-користувачів ChatGPT.
Крім того, нещодавно компанія Perplexity представила свій ШІ-браузер Comet, який також може виконувати дії від імені користувачів. Інші стартапи у сфері ШІ, включно з The Browser Company і Brave, вже випустили власні рішення, здатні аналізувати інтернет-контент і взаємодіяти з ним.
Значимість Chrome для рекламного бізнесу Alphabet привернула увагу влади: після того як суд у США визнав Google монополістом в онлайн-пошуку, Міністерство юстиції зажадало продати браузер. Однак Google заявила, що оскаржить це рішення і не має наміру виставляти Chrome на продаж.
Відомо, що браузер OpenAI створюють на базі Chromium - відкритої платформи Google, що лежить в основі Chrome, а також Microsoft Edge і Opera. Минулого року OpenAI запросила до себе двох колишніх віце-президентів Google, які тривалий час працювали в команді Chrome.
Крім того, у квітні Сем Альтман повідомив, що компанія розглянула б можливість купівлі Chrome, якби той все ж виставили на продаж. За словами джерела, OpenAI вирішила розробити окремий браузер, а не плагін до чужого продукту, щоб отримати повний контроль над збором користувацьких даних.
Нагадаємо, Dengi.ua повідомляли, що незалежна спілка видавців подала антимонопольну скаргу до Європейської комісії проти Google через функцію "Огляд від ШІ" - результати, згенеровані штучним інтелектом, які з'являються у верхній частині сторінки результатів пошуку, випереджаючи звичні посилання.
Також Dengi.ua писали про те, що ринкова вартість компанії NVIDIA, яка виробляє ШІ-чіпи, досягла рекордної позначки в $3,92 трлн, що зробило її найдорожчою серед усіх публічних компаній в історії.


