Вересень у Росії пройшов під знаком очікування нового бюджету, а для економіки місяць виявився особливо напруженим. Фінансові показники багатьох галузей продемонстрували подальше погіршення: прибутки падали, а збитки стрімко зростали. Про це пише "Дзеркало тижня", передають Dengi.ua.
Зазначається, що за даними офіційної статистики:
- автопром зафіксував зниження прибутку на 37% при зростанні збитків на 120%;
- вугільна галузь скоротила прибуток більш ніж наполовину (-53%), збитки збільшилися на 160%;
- видобуток нафти і газу втратив 30% прибутку, а збитки зросли в 13 разів (+1200%);
- виробництво паперу зменшило прибуток на 42%, при цьому збитки зросли майже в 4 рази (+390%);
- лісозаготівлі скоротили прибуток на 25%, збитки - на 91%.
Повідомляється, що складна ситуація спостерігається і в логістиці: залізничні вантажоперевезення показали падіння прибутку на 57% і зростання збитків на 660%.
Крім того, проблеми позначаються і на зайнятості. Серед помітних подій вересня:
- завод "Свеза" в Тюмені скоротив 300 співробітників і може бути законсервований;
- девелопер "Самолет" звільнив 3 тисячі осіб (близько 30% персоналу);
- виробник серверів "ПК Акваріус" опинився на межі банкрутства;
- Сибірський інститут проектування підприємств машинобудування (структура "Роскосмосу") звернувся до суду із заявою про неспроможність;
- Центробанк позбавив ліцензії Таврійський банк (60-й за розміром активів у країні);
- мережа магазинів "Армія Росії" готується до закриття;
- компанія Gloria Jeans планує ліквідувати флагманський магазин на Тверській вулиці в Москві.
Паралельно продовжує зростати заборгованість із зарплати: +60% порівняно з липнем 2025 року і в 3,3 раза більше, ніж у серпні минулого року.
Попри це, Росстат повідомив про зростання промислового виробництва: у серпні на 0,5% рік до року, а за підсумками січня-серпня - на 0,8%. Однак більш детальна динаміка свідчить про протилежне.
Порівняння серпня 2025 року із серпнем 2024-го показує серйозне падіння в машинобудуванні:
- випуск бульдозерів скоротився на 62%;
- тракторів - на 49%;
- вантажівок - на 37%;
- автобусів до 5 тонн - на 35%;
- легкових автомобілів - на 27%.
Зниження торкнулося і суміжних сегментів:
- причепи-цистерни - мінус 41%;
- кузови для автомобілів - мінус 28%;
- електродвигуни - мінус 27%;
- свинцеві акумулятори - мінус 18%;
- підшипники - мінус 30%.
Негативна динаміка характерна і для інших галузей:
- виробництво оптоволоконних кабелів упало на 64%;
- комп'ютерів - на 23%;
- холодильників і морозильників - на 20%;
- пральних машин - на 17%.
Крім того, у вересні в РФ продовжилася паливна криза - черги на заправках і зростання цін на бензин стали звичним явищем.
Водночас, як повідомляли Dengi.ua, згідно з проектом держбюджету РФ, за наступні 3 роки російські військові витрати складуть майже $500 млрд.
Крім того, Dengi.ua писали, що російські АвтоВАЗ, КАМАЗ, металургійні комбінати, цементні заводи та залізниця переводять людей на чотириденний робочий тиждень.


