2025 рік став непростим для АвтоВАЗу - основного виробника автомобілів у Росії. За оцінками підприємства, було реалізовано близько 370 тис. автомобілів, включно з експортом, що на чверть менше, ніж удалося продати 2024 року. Про це повідомляє видання "Новая газета", передають Dengi.ua.
Навіть у жовтні АвтоВАЗ не зафіксував сплеск продажів. На цей місяць уряд оголошував про введення нових тарифів утильзбору, які різко збільшували вартість автомобілів, куплених за кордоном. Однак через протести введення тарифів двічі переносили на місяць.
Зазначається, що в цей період зріс імпорт автомобілів, оскільки росіяни прагнули встигнути купити іномарку за старими цінами.
За 10 місяців 2025 року частка автомобілів Lada (виробництва АвтоВАЗ) на російському ринку знизилася з 25% до 20%, а на ринок активно виходить китайський автопром.
Китайські бренди відкривають у Росії "викруткове виробництво" своїх авто, що забезпечує нові робочі місця і знайомить російських фахівців із китайськими технологіями. Цю тенденцію підтримує російська влада.
На ринок автомобілебудування впливають і санкції проти Росії та третіх країн, а також внутрішні чинники. Тому великі виробники машин у РФ переходять на неповну зайнятість, запроваджують чотириденний робочий тиждень, скорочують виробництво і звертаються до уряду по субсидії.
Нагадаємо, незважаючи на скорочення торгівлі, залежність Росії від Китаю тільки продовжує зростати.
Раніше ми писали, що Держдума РФ у другому, основному читанні схвалила пакет бюджетних законопроєктів, що включають зростання податків і штрафів, рекордні витрати на армію, силові структури і пропаганду, а також скорочення фінансування ключових медичних програм.


