Незважаючи на скорочення торгівлі, залежність Росії від Китаю тільки продовжує зростати. Про це повідомили Dengi.ua з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України (СЗР).
За 9 місяців 2025 року обсяг торгівлі між Росією і Китаєм скоротився до 163,6 млрд доларів США, що на 9,4% менше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Зменшився як китайський експорт у Росію - на 11,3% (до 73,6 млрд дол.), так і російські поставки в Китай - на 7,7% (до 90 млрд дол.).
Як пояснили в СЗР, основною причиною падіння стало здешевлення енергоносіїв: вартість російського енергетичного експорту в КНР за січень-вересень знизилася на 18,9% (14 млрд дол.), а експорт нафти впав на 8,1% у фізичних обсягах та на 21% у грошовому вираженні через зниження цін на Brent.
Ще одним чинником стало перенасичення російського ринку китайськими автомобілями: після рекордних поставок 2024 року попит впав на 56%.
Додатково тиск чинили логістичні проблеми. На китайсько-казахстанському кордоні восени виникли черги вантажівок, а вартість перевезень із Китаю в Росію зросла: залізницею - на 25% (до 5 тис. дол.), автотранспортом - на 35% (до 15 тис. дол. за 20-тонну фуру).
Частина морських операторів, зокрема CStar Line (ОАЕ) і STF Shipping (КНР), скоротила рейси в російські порти через фінансові обмеження.
"Залежність російської економіки від експорту енергоносіїв і металів, більшість яких продаються до Китаю, робить її дедалі вразливішою до коливань попиту на китайському ринку та посилює залежність від Пекіна", - ідеться в повідомленні.
Нагадаємо, Росія дедалі сильніше залежить від Китаю в економічному плані. Сировинні проєкти на Далекому Сході та Сибіру перетворюють регіон на ресурсну базу для Пекіна, при цьому місцеві громади рідко отримують обіцяні вигоди.
Раніше ми писали, що до кінця 2025 року РФ планує залучити близько 12 тисяч північнокорейських працівників на підприємства окремої економічної зони "Алабуга" в Татарстані. Саме тут виготовляють далекобійні дрони типу Shaded/Герань, якими росіяни атакують цивільну інфраструктуру України.


