«Київський метрополітен» закупив на тендері рейки на 17% дорожче, ніж у січні

Переможцем торгів стала фірма, яка раніше отримувала багатомільйонні замовлення в «Укразалізниці».
«Київський метрополітен» закупив на тендері рейки на 17% дорожче, ніж у січні
ілюстративне фото / metro.kyiv.ua

За даними системи "Прозорро" КП "Київський метрополітен" за результатами тендеру 31 липня замовило у ТОВ "Сота Україна" різних рейок на 86,43 млн грн. При цьому польські рейки будуть на 17% дорожчими у доларах, ніж китайські, які закуповували у січні, а фірма отримала замовлення без конкуренції.

Про це пишуть "Наші гроші".

Зазначається, що столичному метро поставлять 1049 т рейок виробництва ArcelorMittal Poland SA (Польща). У тому числі 750 т рейок типу Р50 замовили по 83 736 грн або $2 041 за тонну.

Видання повідомляє, що в січні 2024 року комунальне підприємство купувало рейки Р50 виробництва «Shandong Jiuyang Steel Group Co., Ltd» (Китай) по 64 171 грн або $1 696 за тонну, що в доларах на 17% дешевше за нинішню ціну. При цьому біржова ціна сталі становить $389 за тонну, що на 7% дешевше за котирування на січень 2024 року, які становили $419 за тонну.

Читайте також:

Крім того, як пише видання, раніше, у серпні 2021 року, «Київметрополітен» вже замовляв у «Сота Україна» рейки Р50 по 39 330 грн або $1 465 за тонну. Їх виробником був комбінат "Азовсталь" Ріната Ахметова в Маріуполі, що на 14% дешевше за січневу ціну китайських рейок і на 28% дешевше за нинішню ціну польських рейок. Однак через російську агресію та руйнування «Азовсталі» договір було розірвано.

При цьому наголошується, що нинішній тендер "Сота Україна" виграла без конкуренції, оскільки на відкриті торги ніхто більше не прийшов.

Видання повідомляє, що засновником київської "Сота Україна" є консультативно-торговельна компанія "Сота-Онлайн Холдинг" ("Sota-Online Holding", Латвія) Тетяни та Михайла Росаніних. А зараз директором "Сота Україна" є Христина Гринчишин. При цьому раніше цю посаду обіймала Ірина Серебрякова – особа з такими ПІБ колись була ревізором ПАТ «Дніпровагонрембуд» донецького бізнесмена Леоніда Юрушева.

Журналісти нагадують, що ще раніше «Сота Україна» керувала Ганна Авраменко – аудиторка з такими ПІБ керувала підприємством «Укртрансінвест» тоді ще віргінської компанії «Ен.Сі.Юнайтед», що у 2010-2012 роках виграло тендери залізниці на 513 млн грн. Фірма «Укртрансінвест» вигравала підряди разом із фірмою «Українська транспортно-машинобудівна група», пов'язаним із оточенням Олександра Юракова.

Крім того, як повідомляли ЗМІ, «Сота Україна» була однією з чотирьох фірм, яким «Укрзалізниця» у 2017 році замовила металеві вироби та стала більш ніж на 1 млрд грн. Ці фірми не мали офісів та персоналу та постачали продукцію метзаводів Ріната Ахметова із завищенням цін на 5-12%. Нині ж співвласник «Сота Україна» Тетяна Росаніна заперечує наявність бізнесу в Україні.

Раніше ми писали про те, що Управління комунального господарства та будівництва Павлоградської міськради (Дніпропетровська обл.) уклали договір із ТОВ «БК-Новобуд» на реконструкцію гуртожитку для внутрішньо переміщених осіб на загальну суму 129 млн грн. При цьому у кошторисі ціна на металеву сітку в 3,5 рази вища за ринкові ціни, а ймовірна переплата становить 4 млн грн.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK