Метро на Виноградар: як «Автострада» стала єдиним підрядником «Київського метрополітену»

Столичні чиновники прикрилися нормами закону та рішенням АМКУ.
Метро на Виноградар: як «Автострада» стала єдиним підрядником «Київського метрополітену»
ілюстративне фото / kyivcity.gov.ua

Згідно з даними системи «Прозорро», найбільшим тендером цього року став контракт «Київського метрополітену» на будівництво лінії метрополітену на житловий масив «Виноградар» вартістю 13,79 млрд грн. Підряд без конкуренції здобула одна з найбільших будівельних компаній України – ТОВ «Група компаній Автострада» Максима Шкіля.

Про це пишуть "Наші гроші".

Читайте також:

Видання зазначає, що у договорі зазначено, що на цей рік Київський метрополітен передбачив фінансування у розмірі 150 млн грн із загальної ціни 13,79 млрд грн, а решта коштів та графіки виконання різних робіт мають визначатися додатковими угодами до кінця 2026 року.

Крім того, повідомляється, що раніше «Автострада» також без конкуренції отримала контракт на ремонт аварійних перегонів між станціями «Деміївська» та «Либідська» вартістю 445 млн грн.

Зазначається, що в ході проведення тендеру стало зрозуміло, що «Київський метрополітен» зробив низку вимог у своїй тендерній документації, які унеможливлювали участь багатьох інших компаній. Частина цих вимог була законною, тобто дозволеною законодавством. Частину дозволив Антимонопольний комітет, відкинувши скарги інших будівельників.

Так, як пише видання, один із потенційних учасників торгів зазначив, що іспанська компанія «Cobra Instalaciones y Servicios» (величезна група з будівельними проектами у 45 країнах світу) не встигає сама перекласти тендерну документацію українською мовою та зробити свою пропозицію у відведений термін. І хоча іспанці просили продовжити термін підготовки хоча б на один місяць, «Київський метрополітен» їм відмовив, пославшись на те, що такі стислі терміни дозволені законом «Про публічні закупівлі» на період дії режиму військового стану.

Крім того, повідомляється, що проти менших учасників ринку з України було застосовано іншу законну вимогу – учасниками тендеру могли стати лише ті фірми, чий обсяг доходу у 2023 році становив не менше 50% від суми очікуваної вартості предмета закупівлі ( майже 7 млрд грн). З усіх учасників ринку в Україні мільярдні суми під час вторгнення отримали дуже мало компаній, які зазвичай неактивно конкурують між собою. Це колишні лідери «укравтодорівського» картелю «Автострада», «Автомагістраль-юг», «Ростдорбуд» та «Онур конструкцій».

Як зазначає видання, ТОВ «Будівельно-транспортне підприємство «Міськбуд інвест» на такі умови подало скаргу до Антимонопольного комітету. Проте замовник та АМКУ заявили, що така вимога є в іншому законі «Про захист економічної конкуренції» та відмовили скаржнику.

"В результаті "Автострада" Максима Шкіля виявилася єдиним учасником торгів і забрала поспіль, запропонувавши символічну знижку 1% по відношенню до очікуваної ціни", - резюмує автор матеріалу.

Раніше ми писали про те, що КП "Київський метрополітен" уклало договір строком на 30 місяців щодо продовження робіт з будівництва Сирецько-Печерської лінії метрополітену у напрямку житлового масиву Виноградар. З ТОВ "Група компаній "Автострада".



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK