За даними «Прозорро», Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Полтавській області 20 листопада за результатами тендеру замовило ТОВ "Ростдорстрой" експлуатаційне утримання доріг загального користування державного значення за 425,28 млн грн. При цьому у кошторисі ціни на технічну сіль щонайменше на чверть дорожчі, ніж в інших регіонах Україна на аналогічних закупівлях.
Про це пишуть "Наші гроші".
Зазначається, що до 30 червня 2026 року компанія обслуговуватиме 414 км доріг, у тому числі: М-22 Полтава-Олександрія; Н-08 Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя (через м. Кременчук)-Маріуполь; Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка; Р-10 /Р-09/-Черкаси-Чигірін-Кременчук; Т-17-03/Н-08/-Недогарки-Світловодськ; Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук (через с. Бочки).
Повідомляється, що йдеться про ліквідацію ям, вибоїн та промоїн, планування та прибирання узбіччя, встановлення та заміну дорожніх знаків та огородження, зимовий утримання доріг, нанесення розмітки тощо. При цьому на поточний рік з держбюджету передбачено 1,10 млн грн, на 2025 рік – 95,55 млн грн, а на 2026 рік – 328,63 млн грн. Більшість коштів, а саме 219,7 млн грн піде на роботи з дорожнім полотном. На ризики заклали 41,93 млн грн.
Журналісти зазначають, що список матеріалів складено за цінами вересня 2024 року. Примітно, що в його основу ліг аналіз ринкових цін, проведений Комісією служби відновлення Полтавської області. А найбільша питома вага припадає на два ресурси: асфальтобетонні суміші типу Б марки 1 за ринковою ціною 5405 грн/т і технічну сіль по 4995 грн/т (ціни вказані з ПДВ, без урахування транспортної складової).
«Тоді ж, 20 листопада, Департамент регіонального розвитку Київської ОДА уклав аналогічний контракт на експлуатаційне утримання доріг, проте він орієнтувався на дані моніторингу цін державного підприємства «Національний інститут розвитку інфраструктури» (ДП «НДРІ»). І ціна технічної солі за цим контрактом становить 3859 грн/т, що на 23% дешевше. Ще дешевше у листопаді замовляли сіль в інших регіонах. Наприклад, 18 листопада комунальники Харкова знизили ціну солі до 3490 грн/т. КП «Нововолинськтеплокомуненерго» замовляло сіль по 3 440 грн/т, ТОВ «Сумитеплоенерго» – по 3 400 грн/т, а КП «Тальне-Сервіс» (Черкащина) – по 2 950 грн/т», - підкреслює видання.
Також повідомляється, що в полтавському контракті фарбу для розмітки доріг враховано по 153 000 грн/т, а в Київській області - по 99 000 грн/т. При цьому "Ростдорстрой" отримав підряд без конкуренції, бо на торги ніхто більше не прийшов.
Як з'ясували журналісти, одеська фірма "Ростдорстрой" існує з 2005 року і є частиною великої групи компаній "RDS". Її власниками є Євген Коновалов та Юрій Шумахер, депутат Одеської міськради від партії «Довіряй справам» мера Одеси Геннадія Труханова.
«Компанія “Ростдорбуд” з місцевими елітами монополізувала мільярдний ринок доріг Полтавщини. За даними clarity.project, з 2016 року Ростдорстрой посідає перше місце за кількістю та вартістю підрядів, отриманих від служби відновлення Полтавщини — 66 контрактів на 11,63 млрд грн. З 2016 року фірма натендерила 96,81 млрд грн», - зазначають НГ.
Раніше ми писали про те, що тендер на ремонт одеської лікарні без торгів та з переплатою у 12,5 млн грн виграв консорціум «Авіс», який створено 2 місяці тому та пов'язаний з оточенням Труханова та ТОВ «Ростдорстрой».