Кабінет Міністрів ухвалив постанову, якою затверджено Положення про Єдиний реєстр довіреностей. Документ розроблено з метою врегулювання порядку ведення й користування Єдиним реєстром довіреностей, який є складовою Єдиної державної електронної системи е-нотаріату. Про це повідомила пресслужба Міністерства юстиції, пишуть Dengi.ua.
Ухваленою постановою визначено організаційні та процедурні засади функціонування Єдиного реєстру довіреностей, зокрема:
- порядок реєстрації довіреностей, їх дублікатів та припинення дії в Реєстрі;
- механізм перевірки реєстратором дійсності довіреностей та їх дублікатів;
- правила формування витягів про реєстрацію та витягів з цього Реєстру;
- порядок надання реєстраторами інформації з Реєстру та доступу до неї користувачами.
Крім того, держателем Реєстру визначено Мін'юст, який вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням ведення та функціонування Реєстру, та здійснює його нормативно-правове забезпечення.
Нотаріус як реєстратор вносить до Системи е-нотаріату відомості про довіреності та їх дублікати, а також завантажує їх скановані копії. Це забезпечує можливість будь-якій заінтересованій особі перевірити нотаріальний документ шляхом сканування QR-коду. Після сканування на електронному пристрої через мобільний застосунок порталу "Дія" відображатиметься інформація про наявність або відсутність відповідного документа в Системі е-нотаріату.
За наявності згоди хоча б однієї особи, зазначеної в нотаріальному документі, можна буде отримати його електронну копію.
Нагадаємо, в Україні збільшиться розмір плати за надання послуг із проставлення апостиля на документах, виданих органами юстиції, судами, державними архівними установами, а також на документах, які оформляються українськими нотаріусами.
Раніше ми писали, що Верховна Рада готується розглянути і затвердити в цілому урядовий законопроєкт №11377 про створення Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. Документ уже був схвалений парламентом у першому читанні.


