Європейська комісія представила комплексний план прискорення розвитку високошвидкісних залізниць у ЄС, який дасть змогу пасажирам значно скоротити час у дорозі. Про це йдеться на сайті ЄК, пишуть Dengi.ua.
Сприяючи розвитку швидких, комфортних, безпечних і надійних залізничних перевезень, план підтримує подвійну мету ЄС: досягнення вуглецевої нейтральності до 2050 року та зміцнення глобальної конкурентоспроможності Європи.
Спираючись на транс'європейську транспортну мережу (TEN-T), план ставить амбітне завдання скоротити тривалість багатьох популярних залізничних поїздок Європою вдвічі порівняно з реальним часом.
Наприклад, до 2030 року пасажири зможуть добиратися з Берліна до Копенгагена за чотири години замість семи. До 2035 року відстань між Софією та Афінами залізницею становитиме лише шість годин, а нові транскордонні сполучення зв'яжуть країни Балтії і дадуть змогу пасажирам добиратися з Парижа до Лісабона через Мадрид.
До 2040 року всі основні транспортні вузли ЄС з'єднають залізничними магістралями з пропускною швидкістю мінімум 200 км/год. Причому більшість працюватиме на швидкості від 250 км/год.
План оцінюється в €345 млрд до 2040 року для мережі, придатної до швидкості 200 км/год. Якщо розширити її до стандарту 250+ км/год, то до 2050 року сума інвестицій зросте до €540 млрд.
Єврокомісія очікує, що економічний ефект від реалізації плану перевищить €750 млрд.
Раніше ми писали, що поїзди Укрзалізниці вирушають за розкладом, незважаючи на масовані атаки на українську критичну і цивільну інфраструктуру з боку Росії. 10 жовтня чітко за графіком у свій перший рейс вирушив поїзд №99/100 Київ - Бухарест.
Нагадаємо, 12 вересня з Ужгорода вирушили перші прямі пасажирські поїзди євроколією стандарту 1435 мм до трьох міст ЄС: Братислави, Будапешта та Відня.


