Українцям, які придбали нерухомість до 2013 року, не обов'язково проводити повторну перереєстрацію права власності. Про це повідомляють Dengi.ua з посиланням на офіційне роз'яснення Міністерства юстиції.
Зазначається, що з 1 січня 2013 року в Україні запроваджено нову систему державної реєстрації прав на нерухоме майно та запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.
Повідомляється, що реєстр прав власності на нерухоме майно (в якому державну реєстрацію проводили підприємства БТІ) став архівною складовою частиною новоствореного реєстру, а всі зареєстровані речові права на нерухоме майно, зокрема й права власності, на рівні закону визнано дійсними.
"Отже, як у 2013 році, так і зараз у 2025 році власнику, право власності на нерухоме майно якого зареєстровано до 2013 року, не потрібно вживати жодних дій для визнання державою його права власності", - повідомили в міністерстві.
Водночас, як зазначили в Мін'юсті, власник такого нерухомого майна за власним бажанням може звернутися за державною реєстрацією свого права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Така державна реєстрація є безоплатною.
Алгоритм дій:
- Для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно потрібно мати документи, що підтверджують набуття такого права. Це можуть бути свідоцтво про право власності на нерухоме майно, договір купівлі-продажу, свідоцтво про право на спадщину або інший документ, що підтверджує відповідно до законодавства право власності на нерухоме майно.
- Водночас, якщо такі документи втрачено, знищено або пошкоджено - це не проблема, бо законодавство дозволяє провести державну реєстрацію права власності без таких документів, використовуючи відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно або паперових носіїв інформації підприємств БТІ.
- Наступний крок - звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до нотаріуса для проведення державної реєстрації. Звернутися можна до будь-якого ЦНАПу або нотаріуса в межах області, де розташоване нерухоме майно.
- Якщо нерухоме майно розташоване в Автономній Республіці Крим, Севастополь, Донецькій, Сумській, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській, Херсонській областях, звернутись можна до будь-якого ЦНАПа або нотаріуса в межах території України. До цього списку з 13 жовтня поточного року також додається ще й Чернігівська область.
- Подати заяву про державну реєстрацію права власності можна також і в електронній формі через портал "Дія" (крім Києва, Луганської та Донецької областей).
- За результатами звернення за державною реєстрацією права власності на нерухоме майно власник отримує внесені відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та, якщо подавав у паперовій формі документи, що засвідчують набуття ним права власності, йому повертаються відповідні документи.
Нагадаємо, Dengi.ua повідомляли, що українцям особливу увагу слід приділити об'єктам, зареєстрованим до створення Єдиного реєстру в 2013 році, оскільки у випадках виявлення подвійного запису, власник, який оформив документи пізніше, ризикує позбутися нерухомості за рішенням суду.
Dengi.ua також писали про те, що з початку 2025 року програмою "єОселя" скористалися 5311 українців.


