Економіка Росії стикається зі зростаючим тиском із боку так званих "дружніх" країн. Вони швидко займають ніші, які порожніють через інвестиційну паузу. Про це пишуть Dengi.ua з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.

Внутрішніх виробників паралізують висока ключова ставка, неефективна монетарна політика та скорочення бюджетного імпульсу. Формальні показники інвестицій в основний капітал виглядають стабільними, проте реальне падіння сягає 1,5%.

Зазначається, що експортні доходи скоротилися на 20%, а підвищене податкове навантаження, включно з ПДВ, додатково обмежує можливості бізнесу. Промисловці називають уповільнення зниження ключової ставки і високу вартість кредитів головними бар'єрами для розвитку.

У результаті ринок відкривається для китайських постачальників обладнання та продукції, які без значних вкладень отримують контроль над сегментами, що втрачають російські компанії.

Читайте також: Сибір у китайських руках: залежність Росії від КНР посилюється

За даними розвідки, найяскравіший приклад - ринок важких вантажівок. За січень-жовтень 2025 року продажі машин понад 14 тонн впали на 54%, а магістральних тягачів - на 71%. Загалом зареєстровано лише 37,9 тис. важких автомобілів, що на 57% менше, ніж торік.

Незважаючи на формальне лідерство КАМАЗу з часткою 29,5%, китайські Sitrak (16,3%), Shacman (10,8%) і FAW (9%) фактично витісняють його з ринку, а тиск посилює білоруський МАЗ з 7,2%.

"Російський виробник приречений на подальше витіснення з ключових сегментів, а відновити втрачені позиції в умовах агресивної експансії "дружніх" конкурентів фактично неможливо", - йдеться в повідомленні.

Нагадаємо, 2025 рік став непростим для АвтоВАЗу - основного виробника автомобілів у Росії. За оцінками підприємства, було реалізовано близько 370 тис. автомобілів, включно з експортом, що на чверть менше, ніж вдалося продати 2024 року.

Раніше ми писали, що, незважаючи на скорочення торгівлі, залежність Росії від Китаю тільки продовжує зростати.