У медіа почала поширюватися інформація про те, що банки нібито почали штрафувати своїх клієнтів за порушення з питань фінансового моніторингу та стягують на свою користь 20% від суми коштів, які зберігаються клієнтами на їхніх банківських рахунках. Проте Національний банк України спростував це.
Читайте також: Рада изменила правила финмониторинга на период войны
Як пояснили в НБУ, законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це "штрафу".
"Тобто банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторингу", - йдеться в повідомленні.
Читайте також: Без питань у фінмоніторингу: як правильно знімати гроші з банківської картки ФОП
При цьому закон про фінансовий моніторинг передбачає обов'язок та право банку розірвати ділові стосунки з клієнтом та припинити його обслуговування, зокрема закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках.
У цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції.
Читайте також: 150 тисяч грн на місяць: НБУ встановлює ліміт на суму переказів із картки на картку
Національний банк зі свого боку також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Усі заходи впливу регулятора, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються лише фінансових установ.
Раніше ми писали, що в травні 2024 року Національний банк України застосував до трьох банків та однієї небанківської фінансової установи заходи впливу за порушення у сфері фінмоніторингу.