Під час відключення електроенергії мобільний зв'язок та інтернет поступово зникають. Чому так відбувається, пояснили в Національній комісії з державного регулювання у сферах електронних комунікацій (НКЕК).
Так, після відключення світла мобільний зв'язок кілька годин працює, а доступ до мережі "Інтернет" працює з позначкою 4G, потім лише 3G та інтернет 2G EDGE.
Як пояснили в НКЕК, обладнання з якого складається базова станція мобільного зв'язку, не працює без електрики. Коли вона вимикається, сигнал слабшає, а потім узагалі зникає. Це стосується як інтернету, так і зв’язку.
Зазначається, що базові станції обладнані резервними джерелами живлення. Це акумуляторні батареї, які автоматично вмикаються, коли припиняється централізоване електроживлення. Вони здатні забезпечувати автономну роботу базової станції від 2 до 5 годин за умови повної зарядки. Якщо батарея витратила заряд, їй потрібен тривалий час для підзарядки.
"Суттєве навантаження на мережу зменшує термін автономної роботи. Зокрема, для забезпечення мобільного інтернету стандарту 4G базові станції використовують більше електроенергії. Тому під час блекаутів мобільні оператори відключають частину обладнання (наприклад, окремі частотні діапазони або стандарти), щоб надавати пріоритет голосовим послугам зв’язку", - йдеться в повідомленні.
Українцям радять у період блекауту користуватися послугами SMS та месенджерів, які поглинають менше ресурсів, ніж мобільний інтернет. Не зловживати передачею даних: фотографії, відео, голосові повідомлення й інший "важкий" контент за таких обставин краще не передавати, варто обмежитися базовим функціоналом.
Звичний режим роботи мобільного інтернету відновлюється одразу після стабілізації електропостачання.
Нагадаємо, якщо пропав зв'язок від мобільного оператора, можна перейти на іншу мережу завдяки національному роумінгу.