У квітні 2023 року проти грудня 2022 року ціни на гречані крупи зменшилися на 19,9%, на буряк - на 20%. Це найбільш суттєве зниження серед 33 найменувань продуктів харчування, помісячну динаміку споживчих цін на які відстежує Держстат, повідомив директор Національного наукового центру "Інститут аграрної економіки" Юрій Лупенко.
За його словами, у квітні цього року проти грудня 2022 року також суттєво зменшилися ціни на крупи пшеничні (-7%), яйця (-6,9%), рис (-4,9%), ячні (-3,3%) та манні (-2,9%) крупи. Дещо менше - на сало (-2,3%), олію соняшникову (-1,8%) та борошно пшеничне (-1%).
Порівняно з березнем у квітні найсуттєвіше знизилися ціни на буряк (-9,9%), яйця (-8,4%) та гречані крупи (-4,2%). Значно менше - на рис (-1,6%), олію соняшникову (-1,4%), крупи пшеничні (-1,1%), молоко пастеризоване, картоплю (-0,6%), борошно пшеничне (-0,4%), цукор (-0,3%). Ціни на макаронні вироби з м'яких сортів пшениці, крупи ячні, сири м'які жирні, масло вершкове та сало зменшилися на 0,1-0,2%.
Академік зазначив, що лідерами зростання споживчих цін на продукти харчування проти грудня 2022 року у квітні поточного року стали морква (+96,5%), капуста білокачанна (+83,5%) та цибуля ріпчаста (+72%).
Крім того, зростання споживчих цін на продукти харчування у квітні проти березня 2023 року зберіглося по яблуках (+18,6%), моркві (+11%), свинині (+8,5%), капусті білокачанній (+6,9%), пшону (+3,3%), молочним сумішам для дитячого харчування (+3,1%), яловичині (+2,2%). По інших продуктах, зокрема цибулі ріпчастій, зростання цін відбулося в межах 1-2%, а по хлібній групі, ковбасам вареним І гатунку та сметані жирністю до 15% - на 0,4-0,7%.
"Отже, на споживчому ринку під тиском очікування надходження сезонної продукції в першу чергу від нового врожаю відбувається суттєве зменшення цін на продукти харчування", - йдеться в повідомленні.
За прогнозними оцінками ІАЕ, найближчим часом слід очікувати зменшення споживчих цін на продукти овочевої групи, борошно, крупи, яйця та молочні продукти.
Раніше ми писали, що в Україні може подорожчати хліб. Вартість головного продукту продовжуватиме зростати приблизно на 0,5-1% на місяць.