Кабінет Міністрів затвердив зміни, які дозволять електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ) здійснювати інформування пацієнтів через альтернативні канали. Повідомлення від ЕСОЗ невдовзі надходитимуть також у "Дію" або Viber як альтернатива для СМС-повідомлень. Про це розповіли в МОЗ.
Відповідні зміни внесені в постанову КМУ №411 "Деякі питання електронної системи охорони здоров'я" від 25 квітня 2018 року.
Які повідомлення надходитимуть у застосунок "Дія" та Viber:
- Номер е-рецепта та код його погашення.
- Код е-направлення до медичних фахівців.
- СМС-підтвердження, як-от підтвердження дозволу на доступ до даних, згода на обробку персональних даних, створення плану лікування та ін.
Як здійснюватиметься інформування за новим процесом
Якщо пацієнт має застосунок "Дія", то першочергово сповіщення від ЕСОЗ надійде сюди. Якщо повідомлення не буде доставлено, то воно надсилатиметься у Viber.
За наявності месенджера повідомлення надійде у Viber на номер телефону, за яким пацієнт зареєстрований в ЕСОЗ.
Якщо в пацієнта немає мобільного застосунку "Дія" чи Viber, повідомлення про цифрову послугу, як і раніше, надійде через СМС на мобільний номер пацієнта.
Що робити, якщо в пацієнта немає телефону
Як і раніше, пацієнти, які не мають телефону та зареєстровані в ЕСОЗ за скан-копіями документів, будуть отримувати інформаційну довідку. Вона містить всю інформацію, необхідну, наприклад, для погашення е-рецепта чи отримання медичних послуг за е-направленням.
Для дітей та інший недієздатних пацієнтів процес також не зміниться, повідомлення, як і завжди, надійде одному з батьків або законному представнику через доступний канал інформування.
Раніше ми писали, що в рамках програми "Зимова підтримка" українці отримують одноразову державну допомогу в розмірі 1000 гривень, яку можна витратити на ліки вітчизняного виробництва.